اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 مرداد 1393 / کد مطلب: 9251 / نظرات: 0


مجتمع فرهنگی وهنری اسرار میزبان مراسم سنتی شبیه خوانی


کارشناس تعزیه  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسم سنتی شبیه خوانی در شهرستان سبزوار خبر داد.
حجه الاسلام حاج اکبر بیروتی با اعلام این خبر افزود : هنر تعزیه که قدمتی دیرینه در ایران دارد در طول سالیان دراز دستخوش اتفاقات گوناگونی بوده است اما امروزه حجم اجرای تعزیه به قدری است که نه فقط در ایام محرم و صفر بلکه در طول سال این هنر آیینی برگزار می شود .
بیروتی گفت : تعزیه هنر دینی واسلامی مسلمانان است که به راحتی می شود از آن در زمینه ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع) و همچنین انتقال فرهنگ  ایثار وشهادت در بین نسل جوان بهره گیری کرد .
وی با بیان این که هنر نمایش تعزیه مفاهیم فرهنگی مذهبی و اسلامی را تقویت می کند گفت : همزمان با شهادت امام جعفر صادق ( ع) مراسم تعزیه خوانی توسط تعزیه خوانان برتر شهرستان سبزوار در مجتمع فرهنگی وهنری اسرار سبزوار برگزار می شود .
کارشناس تعزیه  عنوان نمود : مراسم تعزیه خوانی به همت انجمن نمایش تعزیه شهرستان سبزوار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد .
بیروتی با بیان این مطلب که گرامیداشت و تبیین مرام وسبک زندگی رئیس مذهب جعفری ما از اهم وظایف شیعیان به حساب می آید و در این ایام قبرستان بقیع بی شمع و عزا دار است و مردم سبزوار سیاه پوش رئیس مکتبشان
 می باشند از کلیه همشهریان خواست تا در این مراسم شرکت نمایند .
گفتنی است  : تعزیه خوانی در مورخ پنج شنبه 30/5/93 و جمعه 31/5/93 بعد از نماز مغرب وعشاء در محل مجتمع فرهنگی وهنری اسرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.