اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 1 شهريور 1393 / کد مطلب: 9265 / نظرات: 0


سرپرست اداره اوقاف سبزوار خواستار ترویج فرهنگ وقف در جامعه شد



سبزوار پیام - سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: وقف، نیازمند ترویج و فرهنگ سازی بیشتر از طریق رسانه ها است.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد صفرپور افزود: رسانه ها می توانند به نحو بسیار موثر پشتیبان فرهنگ وقف باشند.

وی با اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی وقف اظهار کرد: وقف با انعطاف هایی که دارد می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و مذهبی موجب توسعه شود.

وی ادامه داد: در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود.

او با بیان اینکه سنت حسنه وقف یکی دیگر از افتخارات مکتب اسلام و از اهرمهای موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است افزود: وقف بارزترین و روشن ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات الصالحات است.

وی نیازسنجی در حوزه وقف را ضروری دانست و گفت: 85 درصد موقوفات شهرستان سبزوار به برگزاری مراسم سوگواری و تعزیه خاندان عصمت و طهارت (ع) و اطعام عزاداران اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: این شهرستان دارای دو هزار و 400 موقوفه و 9 هزار رقبه است.

صفرپور با اشاره به نیاز به وقف در زمینه مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: به موقوفات بیشتری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی، برطرف کردن مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف، مشارکت و همکاری همه جانبه مردم، مسوولان و رسانه ها را می طلبد اظهار کرد: در این زمینه باید اطلاع رسانی بیشتر داشته باشیم/6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.