اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 شهريور 1393 / کد مطلب: 9277 / نظرات: 0

معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی:


ایرنا به تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی تعلق دارد


ایرنا به تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی تعلق دارد  معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این سازمان به تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی تعلق دارد لذا نمی توان و نباید آن را تنها به عنوان رسانه دولت تلقی کرد.
 
ˈمسعود نوریˈ روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رووسای پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی افزود: قطعا ˈایرناˈ به عنوان خبرگزاری نظام مسوولیتی سنگینتر و جایگاهی ارزشمندتر در عرصه اطلاع رسانی کشور دارد زیرا باید اخبار قوا و نهادهای مختلف را واقع بینانه انعکاس دهد.

معاون خبر ایرنا تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به دور از هرگونه سیاست زدگی عمل می کند.

نوری در ادامه گفت: شرایط رسانه ای امروز در کشور و دنیا تغییر کرده زیرا در داخل و خارج رقبای متعددی داریم که باید همطراز با آنان و حتی به عنوان رسانه ای پیشرو فعالیت نماییم.

وی گفت: ˈایرناˈ وظیفه ای سنگین بر عهده دارد لذا به شکل محتوایی به بهترین وجه و حرفه ای ترین شکل تولیدات خود را در داخل و خارج منتشر می کند.

معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به چالشهایی که ˈایرناˈ با آن مواجه است افزود: حرکت از سمت کمیت به کیفیت گرایی، پرهیز از خودسانسوری و نیل به جایگاه واقعی در فضای رسانه ای کشور از جمله برنامه هایی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی بطور جد به دنبال آن است.

نوری همچنین در ادامه تاکید کرد: خراسان رضوی با توجه به قابلیتهای گوناگون در ابعاد تاریخی و فرهنگی، شاخصهای جمعیتی، توانمندیهای اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و موقعیت مرزی در ارتباط با همسایگان شرقی و مراودات و حجم قابل توجه ترانزیت کالا از این استان به کشورهای آسیانه و همچنین سفر سالانه 25 میلیون زائر بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد، باید رتبه نخست را در اطلاع رسانی داشته باشد.

معاون مدیرکل اخبار استانها در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست گفت: هم اینک تمامی اقدامات، برنامه ریزیها و اصلاح فرآیندها در ˈایرناˈ مانند بهبود شرایط کاری همکاران در راستای تولید اخبار و گزارشهای کیفی و اثرگذار است.

ˈهدایت عبدالهیˈ همچنین با اشاره به فعالیت ایرنا در خراسان رضوی افزود: در طول سالهای گذشته مرکز مشهد در مجموعه ˈایرناˈ رتبه نخست را به لحاظ تعداد اخبار منتشره در بین مراکز استانی این سازمان در سطح کشور نصیب خود کرده است.

رییس پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی هم با ارائه گزارشی از فعالیتها در دوران مسوولیتش گفت: جایگاه استان خراسان رضوی با توجه به وسعت و جمعیت از اهمیت بسزایی برخوردار است و بدین لحاظ در عرصه اطلاع رسانی نیز قطب دوم مطبوعات در کشور محسوب می شود.

ˈاحمد خدادادیˈ افزود: هم اکنون در این استان 12 خبرگزاری، واحد مرکزی خبر، 17 روزنامه کثیرالانتشار، 230 نشریه و سه روزنامه کشوری و محلی فعالیت دارند.

وی گفت: هر سال افزون بر 10 هزار خبر از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی بر روی خروجهایی مختلف ˈایرناˈ منتشر شده است.

مدیر جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در خراسان رضوی نیز در این مراسم تاکید کرد: با همکاری و تعامل درون و برون سازمانی می توان در تولید اخبار باکیفیت و اثرگذار در خراسان رضوی نقشی موثر ایفا نمود.

ˈعلی حیدریˈ افزود: در این راستا مطابق با سیاستگذاریهای سازمانی تمامی توان خود را در جهت تولید اخبار و گزارشهای اثرگذار خراسان رضوی بکار خواهیم بست.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.