اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 آبان 1390 / کد مطلب: 928 / نظرات: 0


سرود ویژه سبزوار نهایی شد



معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از نهایی شدن سرود ویژه هشت شهرستان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث طرح ارتقای شاخص‌های فرهنگی سال 89 به پیشنهاد استاندار طرح ساخت و تولید سرود ویژه شهرستان‌های استان خراسان رضوی آغاز شد.

وی افزود: ابتدا از طریق فرمانداری شهرستان‌ها موضوع هماهنگ و سپس شاعران برجسته و توانمند در هر شهرستان شعر مربوط به شهرستان خود را سروده و برای تایید به شورای فرهنگ عمومی شهرستان و سپس شورای فنی و ارزیابی سرود ویژه شهرستان‌ها مستقر در اداره کل ارسال کردند.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: پس از تایید اشعار و انتخاب آهنگساز مراحل اجرایی سرودها آغاز شد، که اکنون تقریبا تمام شهرستان‌ها ساخت سرود خود را به اتمام رسانیده و در مرحله ساخت نماهنگ مربوطه هستند.

وی درباره اهداف این طرح اظهار داشت: هدف از این پروژه این است که سرود ویژه هر شهرستان زمینه افزایش تعامل و آشنایی بیشتر میان خرده فرهنگ‌ها را فراهم می‌سازد، همچنین سرود ویژه سبب ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان مردم، آموزش و ترغیب آنها به باورها و ارزش‌های قومی، ملی و منطقه‌ای خود، تقویت الگوهای اسلامی و ایرانی در قالب اشعار و سرودها و نیز تقویت شعر و سرود بومی و محلی در هر شهرستان را منجر می‌شود.

سرابی از نهایی شده هشت اثر خبر داد و گفت: این هشت اثر نهایی شده و آماده رونمایی است که در فرصتی مناسب با حضور استاندار و مسئولان از این هشت اثر رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این هشت اثر مربوط به شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، بجستان، چناران، بردسکن، سرخس و مه‌ولات است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.