اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1393 / کد مطلب: 9291 / نظرات: 0


یک مسوول: ارتقاء سلامت دانش آموزان نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است



سبزوار پیام - رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ارتقاء سلامت دانش آموزان نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در تمام سطوح مدرسه و خانواده است.

ˈمریم احمدیانˈ روز پنجشنبه در نشست کارگروه سلامت مدارس سبزوار افزود: توانمندسازی افراد به واسطه آموزش موجب فرهنگ سازی سلامت و در نتیجه سلامت روحی و جسمی جامعه می شود.

وی اظهار داشت: آموزش مدیران، مربیان، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس و نیز خانواده ها در بحث محورهای سلامت از جمله تغذیه سالم می بایستی در برنامه ریزیها مدنظر قرار گیرد .

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و بیشترین تاثیر را از گروه همسالان خود دارند لذا باید آنان را با آموزش توانمند سازیم.

وی افزود: متاسفانه دانش آموزان به آوردن صبحانه از منزل تمایل چندانی ندارند در نتیجه باید بر پایگاه تغذیه سالم در مدارس(بوفه) نظارت بیشتری شده و ساماندهی شود.

او بر ورود ویژه و تخصصی به بحث پایگاه تغذیه سالم در مدارس تاکید و بیان کرد: در هر کدام از مناطق آموزش و پرورش کارگروههای تخصصی برای این موضوع تشکیل شود.



مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این نشست گفت: مدرسه امروز صرفا مکانی برای آموختن نیست بلکه محلی برای یادگیری چگونه زیستن است.

مرتضی بینش افزود: در این مسیر است که دانش آموز با تعاملات اجتماعی و تجربه های زندگی آشنا می شود.

50 هزار نفر از جمعیت 320 هزار نفری شهرستان سبزوار را دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می دهند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.