اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1393 / کد مطلب: 9295 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


آموزش سلامت و پیشگیری باید سرلوحه کار مسوولان باشد


آموزش سلامت و پیشگیری باید سرلوحه کار مسوولان باشد  
سبزوار پیام – نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش سلامت و پیشگیری باید اولویت و سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه مراسم تجلیل از پزشکان نمونه سبزوار افزود: نباید از پیشگیری غافل شویم زیرا پیشگیری موجب کاهش هزینه ها می شود.

وی با تاکید بر آموزش سلامت برای همه سطوح جامعه ادامه داد : آموزش سلامت یکی از نیازهای ضروری است که بایستی بیش از این به آن توجه شود.

وی گفت: امروز به دلیل نا آگاهی هزینه های سنگینی بر مردم ، بیمار و جامعه تحمیل می شود که اگر این آموزش ها را داشته باشیم به نحو موثری از هزینه ها کاسته شده و جامعه سالم تری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه بیمار از نظر هزینه های درمان بیشتر از درد و رنج بیماری بود، افزود : با اجرای موفقیت آمیز این طرح و مصوبات و بودجه خوبی که اختصاص یافت پرداختی مردم به کمتر از 10 درصد رسید.

وی همچنین بر استفاده از خدمات نوین در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: تعامل حوزه سلامت با سایر دستگاه ها بویژه بیمه می تواند در سرویس دهی بهتر به بیماران بسیار موثر باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی کمبود پزشک در مناطق محروم را نیز از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود : این موارد نیازمند توجه ویژه از سوی مسوولان است.

سبحانی فر با اشاره به توجه به اقدامات خوبی که در حوزه سلامت شهرستان سبزوار انجام شده ، ابراز امیدواری کرد بیمارستان حشمتیه این شهرستان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا پاره ای از مشکلات این بخش برطرف شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد ابوعلی سینا و زکریای رازی به جایگاه ویژه پزشکان و داروسازان پرداخت و گفت: شخصیتی همچون زکریای رازی چشمان خود را از دست داد تا ما چشمانمان را در مقابل بیماران بگشاییم.

دکتر محمود فاضل با اشاره به مسئولیت خطیر پزشکان در جامعه افزود: بایستی در کسوت پزشک سعی کنیم رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیر در این مراسم گفت : دولت تدبیر و امید بویژه در حوزه سلامت ، سیاست خارجی و اقتصاد توانسته است دستاوردهای خوبی را داشته باشد.

احمد برادران افزود : این دولت به رغم همه محدودیتها بویژه محدودیت منابع مالی توانسته است در جلب رضایت مردم موفق باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت : حوزه سلامت از اولویت دهم تبدیل به اولویت های مهم و اولیه شده و دولت در این راستا برنامه جامع و کامل دارد.

وی با قدردانی از اجرای طرح تحول سلامت با همکاری همه دستگاه ها افزود : مردم از اجرای این طرح بسیار راضی و خشنود هستند.

فرماندار ویژه سبزوار در ادامه به بیان توانمندی های این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: مهمترین توان سبزوار که بایستی حتما در توسعه شهرستان مدنظر قرار گیرد واقع شدن این شهرستان در مسیر عبور سالیانه 20 میلیون زائر حضرت ثامن الحجج (ع) است.

برادران همچنین موقعیت ممتاز جغرافیایی سبزوار در مجاورت آسیای میانه و افغانستان و نیز قرار گرفتن این شهرستان در کریدور شمال ، جنوب ، شرق و غرب را از جمله قابلیت های این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به پشتوانه فرهنگی و تاریخی شهرستان سبزوار گفت : وجود نیروی انسانی متخصص، مراکز دانشگاهی با 30 هزار دانشجو و حوزه علمیه قوی و مقتدر از جمله فرصت های غنی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه باید این توانمندی ها را در برنامه ریزی کلان توسعه ای شهرستان در نظر داشته باشیم افزود: بایستی هر چه بیشتر در این زمینه بستر سازی کرده و ارتباط دانشگاه با بخش های مختلف جامعه را هموار کنیم.

وی گفت: هم اکنون نظام پزشکی شهرستان سبزوار با بیش از 700 عضو تعامل ارزشمندی با دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاهها دارد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.