اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 13 شهريور 1393 / کد مطلب: 9315 / نظرات: 4

در دهه کرامت :


آیین نمادین ورود کاروان رضوی در ورودی داورزن برگزار شد


آیین نمادین ورود کاروان رضوی در ورودی داورزن برگزار شد  آیین نمادین ورود کاروان رضوی از مدینه به مرو و خراسان روزپنجشنبه همزمان با دهه کرامت در شهرستان داورزن واقع در ورودی غربی استان خراسان رضوی برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی همراه با شبیه خوانی و نخل گردانی در محل امامزادگان روستای بهمن آباد به سمت مزار شهدای مزینان شهرستان داورزن واقع در مسیر جاده قدیم ابریشم اجرا شد.

امام جمعه داورزن در این مراسم به ابعاد وجودی و شخصیتی امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آیینه تمام نمای تجلی انسانیت است لذا باید به عنوان جلوه کمال از ایشان الگو وبهره لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام ˈمحمود مداحیˈ افزود: در جوار حرم نورانی آن حضرت بودن از بزرگترین الطاف خداوندی به شمار می رود لذا بالاترین عنایتی که خداوند به ما ایرانیان بویژه خراسانی ها کرده، وجود مبارک امام رضا(ع) در این سرزمین است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) ولی نعمت ما هستند و بطور قطع شفا و دوای دردمندان خواهند بود.

او از دیگر الطاف الهی را وجود مبارک امامزادگان عنوان و بیان کرد: امامزادگان در سراسر سرزمین های اسلامی و ایران دارای عظمت بالایی هستند که در همه حال باید قدر آنها را دانست.

این مراسم معنوی با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم روستاهای مزینان، بهمن آباد، سویز، کلاته، غنی آباد و شهر داورزن برگزار شد.

داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد، غربی ترین نقطه استان خراسان رضوی محسوب می شود.

جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت امسال از خوزستان و با ورود نمادین کاروان امام هشتم (ع) به شلمچه در این استان آغاز شد.

بیست و پنجم ذی القعده سال ۲۰۰ هجری قمری کاروان امام رضا(ع) به اجبار مأمون از مدینه به مقصد مرو حرکت کرد و بیش از دوسوم این مسیر یعنی افزون بر دو هزار کیلومتر آن در خاک ایران طی شد.

کاروان امام رضا(ع) از مرز شلمچه امروزی وارد ایران و پس از ۷۵ روز از سمت سرخس در شمال شرق خراسان خارج شد.

به همین منظور کاروان نمادین رضوی نیز روز اول شهریور ماه حرکت خود را آغاز کرد و امروز از طریق داورزن وارد خاک خراسان شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


4 نظر در صف تاييد است.