اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 14 شهريور 1393 / کد مطلب: 9321 / نظرات: 0


جشنواره "چهل چراغ" در سبزوار آغاز شد


   به مناسبت دهه کرامت جشنواره "چهل چراغ" عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در سبزوار آغاز شد.   

مسوول دفتر نمایندگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد سبزوار در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره که برای نخستین بار برگزار می شود به طرح "چهل حدیث رضوی، چهار هزار حافظ علوی" پرداخته شده است.
علیرضا رادمان همچنین از انتشار شش هزار جلد کتاب "چهل چراغ" و توزیع پوستر مربوط به آن در این شهرستان خبر داد و افزود: علاقه مندان تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) می توانند با مراجعه به کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جشنواره شرکت کنند.
وی گفت: مسابقه این جشنواره که حفظ چهل حدیث شریف رضوی است به صورت کتبی در پایان دهه ولایت برگزار می شود.
رییس هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی سبزوار موضوعات این چهل حدیث شریف رضوی را شامل موضوعات عمومی، احکام، مسجد، سبک زندگی اسلامی، حقوق شهروندی، جوانان و مسجد عنوان کرد.
رادمان افزود: قرار است این جشنواره از سال آینده با استقرار دبیرخانه آن در سبزوار و با محوریت این شهرستان در سراسر کشور برگزار شود و از هر استان چهار هزار حافظ در این جشنواره شرکت کنند.
در آیین افتتاح این جشنواره از کتاب "چهل چراغ" که شامل چهل حدیث رضوی می باشد و به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
جشنواره مزبور به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا (ع)، شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار و موسسه ثامن الحجج (ع) برگزار شده است.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.