اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 شهريور 1393 / کد مطلب: 9322 / نظرات: 6

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


حل بحران آب در خراسان رضوی از مهمترین مطالبات مردم از هیات دولت است


حل بحران آب در خراسان رضوی از مهمترین مطالبات مردم از هیات دولت است
سبزوار پیام- رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: بحران آب و مدیریت آن یکی از مهمترین اولویت ها در استان است که نیازمند تصمیم گیری جدی دولت در این زمینه هستیم.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمدرضا محسنی ثانی روز پنجشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان گفت: تامین آب برای این استان از کشور تاجیکستان، سد دوستی و دریای خزر در دستور کار است که نهایی شدن و اجرای یکی از این سه گزینه می تواند مشکل آب استان را حل کند.

وی با اشاره به سفر هیات دولت به خراسان رضوی اظهار کرد: 455 روستا در خراسان رضوی فاقد آب شرب و یا دچار بحران آب هستند که دولت باید در این زمینه اقدام عاجلی انجام دهد.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب بر اختصاص 500 میلیون دلار برای حل بحران آب در کشور گفت: باید تلاش کنیم مبلغ مناسبی از این رقم را برای حل مشکل آب در این استان بگیریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم برخورداری 22 هزار و 158 نفر از جمعیت روستانشین استان از آب شرب یک فاجعه است و علاوه بر آن قرار داشتن در بحران بی آبی برای سایر جمعیت استان نیز مشکلی است که باید برای آن تصمیم گیری جدی نماییم.

یکی از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: استفاده از تکنولوژی جدید در قالب نیروگاههایی که به صورت همزمان تولید برق و اقدام به شیرین کردن آب می نمایند در جزیره قشم آغاز شده که تجربه خوبی نشان داده است.

سید هاشم بنی هاشمی افزود: قرار است دو میلیارد متر مکعب آب توسط این نیروگاه که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و از نمونه های خارجی بسیار بهتر است شیرین شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به هزینه هنگفت صورت گرفته در احداث سد دوستی گفت: هزینه انجام شده در ساخت این سد به قیمت امروز معادل 17 هزار و 150 میلیارد ریال است که بلا استفاده بودن این هزینه گزاف در شرایط فعلی شایسته و منطقی نیست.

حسین محمد زاده افزود: کشور افغانستان به صورت یکطرفه اقدام به قطع آب ورودی به این سد نموده است که با توجه به اینکه این کشور نیازمند برق و گاز می باشد می توانیم با تامین نیاز آن اقدام به ورود آب به کشور نماییم و از هر گونه هزینه دیگر جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: به این ترتیب در صورت بسته شدن شیر آب از کشور مقابل ما نیز می توانیم شیر گاز را ببندیم لذا معامله پایاپای برای تامین نیاز آب بهترین گزینه است زیرا از سرمایه گذاری هنگفت انجام شده در سد دوستی نیز می توانیم بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در قالب نامه ای 12 اولویت راه و ترابری در استان به وزیر مربوطه اعلام شده است، گفت: قطار سریع السیر مشهد و پروژه حرم تا حرم از جمله این پروژه ها و اولویت هاست.

محمدزاده افزود: حل و رفع مشکلات حاشیه نشینی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و حمایت از بخش تولید و ایجاد اشتغال در استان و حل مشکلات کشاورزی از دیگر نیازهای استان است که دولت باید نسبت به حل آن اقدام کند.

در ادامه این مراسم نیازها و اولویت های استان خراسان رضوی برای اعلام به هیات وزیران توسط تعدادی از مدیران استان مورد بررسی قرار گرفت/6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


6 نظر در صف تاييد است.