اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 شهريور 1393 / کد مطلب: 9333 / نظرات: 0


فعالیت 891 شرکت تعاونی در سبزوار


فعالیت 891 شرکت تعاونی در سبزوار
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار از فعالیت 891 تعاونی در این شهرستان خبر داد.
عقیل مختاری در همایش تجلیل از تعاونگران سبزواری با بیان اینکه بیش از 891 تعاونی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 541 تعاونی در شهرستان فعال و 144 تعاونی نیز غیر فعال هستند.
وی با بیان اینکه این تعاونی‌ها بیش از 15 هزار و 922 شغل در شهرستان ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از 150 شرکت تعاونی نیز در مدت سه ماهه گذشته درخواست تشکیل داده‌اند که از این تعداد 11 تعاونی مجوز دریافت کرده‌اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار با اشاره به مشکلات تعاونگران شهرستان با بیان اینکه اعضای تعاونی‌ها اطلاع درستی از قوانین تعاونی‌ها ندارند، گفت: متاسفانه بسیاری از اعضاء تعاونی‌ها نمی‌دانند که در تعاونی‌ها دارای چه حقوقی هستند و چه وظایفی را در این زمینه باید انجام دهند.
مختاری با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارند، تصریح کرد: مردم با تشکیل تعاونی‌ها سعی دارند تا با اندک سرمایه خود اشتغال و کسب و کار ایجاد کنند و در حقیقت تعاونی‌ها می‌توانند به نیازها و احتیاجات کشور پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه اصل 44 و 43 قانون اساسی توجه زیادی به مشارکت مردم در اقتصاد دارد، خاطرنشان کرد: اگر آموزش و اطلاع رسانی درستی از وضعیت تعاونی‌ها و نحوه تشکیل آن به کسانی که می‌خواهند رو به تشکیل این نهاد مردمی بیاورند می‌تواند به مشکلات آنها در زمینه تشکیل و ایجاد تعاونی کمک کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و غربی توجهات زیادی به مسئله تعاون در جامعه شده است، ادامه داد: در آموزه‌های دینی و عرف اجتماعی ما از دیرباز مسئله تعاون همواره به عنوان یک اصل مورد توجه بوده و باید برای توسعه این عنصر مهم پیشرفت کشور، مدیریت و برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.
مختاری با بیان اینکه اعضای تعاونی‌ها باید مدیرانی را برای کنترل و نظارت تعاونی خود انتخاب کنند که دارای تخصص و تجربه باشند، اضافه کرد: هر کس در تعاونی که در آن عضو است دارای یک رای و یک نظر است و هیچ‌گاه مادیات و سرمایه یک عضو تعاونی نمی‌تواند ملاک رأی و نظر او باشد.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند نیازهای یکدیگر را برطرف کنند، افزود: این همکاری و هم‌افزایی بین تعاونی‌ها می‌تواند برای توسعه اقتصادی کشور نیز مفید باشد.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.