اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 شهريور 1393 / کد مطلب: 9335 / نظرات: 0

سبحانی فر:


نرخ بیکاری در سبزوار از میانگین کشوری بیشتر است


نرخ بیکاری در سبزوار از میانگین کشوری بیشتر است نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در سبزوار از میانگین کشوری بیشتر است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی سبحانی‌فر ظهر امروز در همایش تجلیل از تعاونگران سبزواری که در محل هتل کاملیای این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه سبزوار رتبه دوم در ایجاد تعاونی در استان خراسان‌رضوی را دارد، اظهار داشت: متاسفانه از 891 تعاونی موجود در این شهرستان بیش از 300 تعاونی آن غیر فعال است و این موضوع به این معناست که در سبزوار مسئله تولید و کار آفرینی با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز نرخ بیکاری در سبزوار به 12 درصد رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه افزایش نرخ بیکاری در شهرستان سبب بروز پدیده حاشیه‌نشینی شده و این مسئله آسیب‌های جدی‌تری را برای شهرستان رقم می‌زند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در زمینه اشتغال، کار آفرینی و تولید گام‌های موثری را در منطقه بردارند تاکید کرد: امروز ما به عنوان نمایندگان مردم از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان گلایه‌مند هستیم که به جای تسهیل‌سازی کار تعاون‌گران و راهنمایی آنان تا می‌توانند با سنگ‌اندازی و راهنمایی نادرست کار را برای این افراد سخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر گسترش تعاونی‌ها در کشور دارند، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد که متاسفانه این میزان به کمتر از 6 درصد رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 198 هزار شرکت تعاونی در مدت چند سال اخیر در کشور تشکیل شده است، یادآور شد: متاسفانه مدیریت نادرست در گذشته سبب شده تا امروز این میزان شرکت تعاونی به 110 هزار عدد برسد و بیش از 88 هزار شرکت تعاونی در کل کشور تعطیل شود.

وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار و 500 شرکت تعاونی در سطح استان خراسان‌رضوی وجود دارد، افزود: اگر در زمینه کمک به شرکت تعاونی‌ها مدیریت درستی صورت نگیرد و از آنها به عنوان ارکان اقتصادی، تولید و کارآفرینی حمایت نشود در آینده شاهد تعطیل شدن این تعاونی‌ها خواهیم بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.