اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 شهريور 1393 / کد مطلب: 9361 / نظرات: 0

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


سبزوار رتبه دوم حاشیه‌نشینی در استان را دارد


سبزوار رتبه دوم حاشیه‌نشینی در استان را دارد عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تعاون اهمیت بسزایی در اقتصاد جامعه، اقتصاد خانواده و اقتصاد فردی دارد، گفت: سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی در استان خراسان رضوی را دارد.
علی سبحانی فر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه دولت وظیفه دارد شرایط لازم اعم از ابزار و لوازم کار را برای کسانی که توانایی انجام کار را دارند فراهم سازد، اظهار کرد: هدف از انجام کارهای تعاونی پیشگیری از تمرکز ثروت در دست افرادی خاص، جلوگیری از کار فرمایی مطلق دولت، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع حاصله در اختیار نیروهای کار، پیشگیری از انحصار و احتکار و توسعه و تحکیم و مشارکت عمومی بین مردم است.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه قانون اساسی ظرفیت‌های خوبی را برای تعاونی‌ها در نظر گرفته است تصریح کرد: تا کنون هیچ خلع قانونی در بخش‌های تعاونی نداشته‌ایم اما متاسفانه تاکنون تعاونگران نتوانسته‌اند از این ظرفیت‌های قانونی استفاده نمایند.
سبحانی فر با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم اقتصاد را 25 درصد به تعاونی‌ها اختصاص داده‌اند یادآور شد: متاسفانه از این 25 درصد تنها 5 درصد آن محقق شده است.
وی با تاکید براینکه فرهنگ کار و تعاون در بین مردم از بین رفته است و باید درجهت فرهنگ سازی آن تلاش شود، خاطرنشان کرد: دولت موظف است منابع بانک تعاون را افزایش دهد تا این بانک بتواند تسهیلات و وام‌هایی ارزان قیمت در اختیار تعاونگران قرار دهد.
وی با بیان اینکه از 198 هزار تعاونی به ثبت رسیده در سطح کشور 110 هزار تعاونی فعالیت دارند، تصریح کرد: این آمار و ارقام بیانگر انگیزه مردم برای بحث تعاون است ولی بازهم کمک دولت بسیار مهم است و دولت باید مسیر را برای بخش تعاون هموار سازد.
سبحانی فر با ابراز تاسف از 300 تعاونی غیر فعال در سبزوار اضافه کرد: این امر نشان دهنده نبود کار و تولید در شهرستان است و همین امر سبب شده است تا نرخ بیکاری در سبزوار از میانگین کشوری بیشتر و نزدیک به 12 درصد باشد.
وی رتبه دوم سبزوار در بین شهرستان‌های استان در حاشیه نشینی و تخلیه روستا‌ها را یکی دیگر از عوامل عدم فعالیت 300 شرکت تعاونی غیرفعال در سطح شهرستان سبزوار بیان کرد.
وی با تاکید براینکه باید بین مردم سبزوار جهت جذب سرمایه گذاران اعتمادسازی انجام شود، ادامه داد: اگر ما بتوانیم این اطمینان را به مردم و سرمایه داران بدهیم که پول و سرمایه آن‌ها در یک مسیر درست حرکت می‌کند قطعا جذب سرمایه و به دنبال آن همکاری و همیاری با مردم را خواهیم داشت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.