اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 شهريور 1393 / کد مطلب: 9395 / نظرات: 0


یک مسوول: 500 معلول در شهرستان خوشاب شناسایی شدند



سبزوار پیام - رییس اداره بهزیستی خوشاب گفت : 500 معلول در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در 45 روستای این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش" سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علی صدر افزود: هنوز روستاهایی در شهرستان خوشاب هستند که تحت پوشش این طرح قرار نگرفته اند.

وی افزود: روستاهای شهرستان خوشاب تا پایان امسال بر اساس اولویت ،تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه هدف قرار می گیرند.

رییس اداره بهزیستی خوشاب اظهار داشت : در این طرح سعی می شود ،مشکلات معلول با مشارکت جامعه ای که در آن زندگی می کند برطرف شود .

\'صدر\' ادامه داد : طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، یک رویکرد مشارکتی با همکاری معلول ، خانواده، دهیاری ها ، اعضای شورای شهر و روستا ، پایگاه و مراکز بهداشت و بهزیستی است .

وی با بیان اینکه در این طرح پس از شناسایی، معلولان نیازسنجی می شوند ، ادامه داد : آموزش ، مناسب سازی منازل ، اشتغالزایی و حمایت های اجتماعی و اقتصادی از خدماتی است که به این معلولان داده می شود .

رییس اداره بهزیستی خوشاب همچنین اظهار داشت : در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، حدود سه هزار سالمند بالای 60 سال و معلول در این شهرستان شناسایی شده است .

\'صدر\' ، با اشاره به فعال بودن شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان خوشاب گفت : 20 تسهیلگر بومی (توان یار ) در روستاها و نیز یک تسهیلگر میانی در این طرح بهزیستی را یاری می کنند .

وی با اظهار اینکه اشتغال و توانمندسازی معلولان از اولویت های مهم بهزیستی است ،گفت: با مشارکت خیرین قصد داریم صندوق سی . بی .آر ، را در روستاها راه اندازی کنیم تا به کمک آن تسهیلات بیشتری در اختیار معلولان قرار گیرد.

750 خانوار در شهرستان خوشاب تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

شهرستان خوشاب به مرکزیت شهر سلطان آباد با یک شهر و 64 روستا در 190 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است . /6\r\n\r\n



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.