اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 شهريور 1393 / کد مطلب: 9396 / نظرات: 0


شهردار: نهضت عمران و آبادانی در سبزوار آغاز شد



سبزوار پیام – شهردار سبزوار گفت: آسفالت معابر و نهضت عمران و آبادانی در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، محمد علی طالبی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 50 عنوان پروژه عمرانی را به مناقصه گذاشته ایم که 15 عنوان آن توسط پیمانکاران در حال کار هستند.

وی همچنین به بدهی های شهرداری از دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری از دوره های گذشته به جز در بخش عمران 22 میلیارد تومان بدهی به صورت اسناد مالی دارد.

وی در باره برخی بدهی های شهرداری سبزوار اظهار کرد: هم اکنون در حال پرداخت بدهی خود به پیمانکاران هستیم و این پرداخت سرعت بیشتری می گیرد.

شهردار سبزوار به درآمدهای شهرداری از سنوات گذشته اشاره کرد و افزود : عمده درآمد این نهاد مردمی از فروش زمین و تراکم بوده است.

وی گفت: برای کسب درآمد بایستی مسیر دیگری را طی کنیم که مشارکت با سرمایه گذاران و دریافت عوارض از جمله این راهها است.

وی اظهار کرد: ساخت و سازها در سبزوار بویژه در بافت تاریخی به شدت کنترل می شود و به هیچ کسی اجازه مرتفع سازی در بافت تاریخی را نخواهیم داد.

شهردار سبزوار همچنین با تاکید به تعادل در ساخت و ساز در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطقی که اقبال بیشتر به تراکم سازی و مرتفع سازی است، افزود : بسته های تنبیهی و تشویقی برای تعادل در هر دو منطقه شهر ارائه و تصویب شده است.

وی ادامه داد: در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی بسته های تشویقی در نظر گرفته شده تا توازن شهری در هر نقطه از شهر برقرار شود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه سبزوار شهر گردشگری می شود به استعدادها و توان این شهر اشاره کرد و گفت: هفت اثر تاریخی در شعاع 300 متری میدان کارگر شهر سبزوار به عنوان یک طرح گردشگری مطرح شده و اقداماتی در حال انجام است.

طالبی طرح های رستم و سهراب، موزه شهید فرومندی و بازپیرایی گلزار شهدا را از دیگر طرح های گردشگری سبزوار برشمرد و افزود: این طرح ها در حال مطالعه و تصویب برای اجرا است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم موزه شهر سبزوار هفتم مهر ماه به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: برای بهسازی ساختمان موزه نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار هستیم.

شهردار سبزوار در زمینه وضعیت فضای سبز این شهر نیز با عذرخواهی از شهروندان گفت: گرمای هوا و عمل نکردن همکاران فضای سبز به تعهدات خود سبب خشک شدن درختان در سایت 38 هکتاری مسکن مهر شده است.

وی افزود : فضای سبز در یک دوره به حال خود رها شد و هر چند پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسید ولی سوء مدیریت در بوستان ها جای خود را به حسن مدیریت می دهد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه هفت شهر یار محله از هفته دولت فعالیت خود را در سبزوار آغاز کرده اند، گفت: این شهریاران، شبکه های اجتماعی هستند که بایستی بیش از پیش تقویت شوند.

طالبی ادامه داد: سال آینده بودجه محلات سبزوار در بودجه شهرداری در نظر گرفته شده و اعتبارات ویژه ای دریافت می کنند.

وی همچنین وجود قنوات مخروبه و قدیمی را خطر جدی برای این شهر عنوان کرد و افزود : ما به صورت مشروط عهده دار قنوات سبزوار شدیم، اما تاکنون مسوولان این شروط را حتی برای گرفتن مشاور نیز اعمال نکرده اند.

طالبی از نیمه صنعتی شدن کشتارگاه فعلی دام سبزوار خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده این طرح به بهره برداری می رسد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.