اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 شهريور 1393 / کد مطلب: 9404 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار: وجود امکانات و زیرساختهای مناسب راه را برای توسعه شهرستان هموار کرده است


فرماندار سبزوار: وجود امکانات و زیرساختهای مناسب راه را برای توسعه شهرستان هموار کرده است سبزوار پیام - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت:
توانمندی ها و زیرساخت های مناسب، راه را برای توسعه این شهرستان هموار کرده است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، احمد برادران روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه کودکان و نوجوانان 'بانو اکرم مشایخی' در سبزوار، دسترسی به خطوط ریلی، هوایی و وجود مراکز علمی را از جمله امکانات و توانمندی های این شهرستان دانست.

وی افزود: شهرستان سبزوار از نظر مراکز دانشگاهی و علمی با داشتن حدود 35 هزار دانشجو و 700 عضو هیات علمی دومین جایگاه را در استان دارد.

وی سبزوار را دارای پیشینه قوی در حوزه تاریخ ، ادب و فلسفه عنوان کرد و گفت: قیام سربداران با مشارکت مردم به عنوان اولین حکومت شیعی محلی کشور در 800 سال قبل نمودی از دفاع از ارزش ها و اعتقادات در این سرزمین است.

وی به فیلسوفان و اندیشمندان سبزوار از جمله حاج ملاهادی سبزواری و دکتر شریعتی اشاره کرد و افزود: حاج ملاهادی سبزواری فیلسوفی است که فلسفه نظری را در قالب شعر و منظوم بیان می کند و دکتر شریعتی نیز به عنوان یک فرهیخته در حوزه تاریخ و ادب مشهور است.

وی با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستان های شاخص در فرهنگ و هنر صاحب جایگاه و کرسی است، گفت: هنرمندان بسیار بزرگی در شهرستان داریم که با قابلیت ها و توانمندی هایی که دارند در عرصه بین المللی نیز توانسته اند موفقیت های خوبی بدست آورند.

وی با قدردانی از خیرین اظهار کرد: کار در حوزه جوانان و نوجوانان کاری بسیار ارزشمند است زیرا نتیجه کار در این حوزه زمینه توسعه کشور را فراهم می کند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.