اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 29 شهريور 1393 / کد مطلب: 9409 / نظرات: 0


امام جمعه شهرستان داورزن :دفاع مقدس از قله های مرتفع کربلا سرچشمه گرفته بود



سبزوار پیام - امام جمعه شهرستان داورزن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت : دفاع مقدس از قله های مرتفع کربلا سرچشمه گرفته بود.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن به جلوه های فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس اشاره کرد.

وی اظهار کرد : اندیشیدن در تمام جلوه ها ، یادها و یادگاری های دفاع مقدس ، نشان می دهد که جبهه دفاع مقدس ، همچون چشمه هایی بودند که از قله های مرتفع کربلا سرچشمه می گرفتند.

حجت الاسلام مداحی گفت: آشناترین زیارتنامه ی جبهه ها، پادگان ها و مراکز تجمع رزمندگان ، عاشورا بود.

وی افزود: ترنم عاشقانه این زیارت ، دل ها را به کربلا پیوند می داد و شور حسینی را درقلب ها برمی انگیخت و هم خشم و تنفر را نسبت به دشمن ،تازه و زنده نگه می داشت.

خطیب جمعه داورزن گفت: از دیگر جلوه های عاشورا ایثار و عطش در بین برادران مجروح بود که همه بدن زخم و پانسمان بود و ناله می کرد و اظهار تشنگی داشت.

وی به تطبیق الگوهای عاشورا با جبهه پرداخت و گفت : از کوچکترین آیینه ،علی اصغر شیر خوار، تا زیباترین آیینه شفاف عاشورا ، امام حسین (ع) خود را می یافتند و سیمای پیران ، جوانان ، نوجوانان،حبیب، ابوالفضل، عبدالله بن حسن و… را به ذهن می رساند.

وی اظهار داشت: صفا، اخلاص و شور عاشورایی کربلا ، معیار و میزان پاکبازی و خلوص رزمندگان بود.

امام جمعه داورزن اظهار کرد: شب های عملیات ، شبیه شب عاشورا بود که آمیخته با اشک ، زمزمه ، نماز و نیایش ، فضا را لبریز ازمعنویت و نور می ساخت.

وی به جلوه های عاشورایی در دوران اسارت آزادگان اشاره کرد وگفت: سال های سنگین و دشوار و تلخ اسارت رزمندگان ، یادآور روزهای دردناک و اندوه باری که برکاروان اسیران کوفه وشام بود و آزادگان دربند ، صبوری و حوصله کردند و بر صبر زینبی و پیروی ازحسین زمان آراسته شده و فرا می خواندند./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.