اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 شهريور 1393 / کد مطلب: 9416 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار: فضای آموزش و پرورش را بايد به سوی اندیشیدن ببریم


معاون استاندار و فرماندار ویژه ي شهرستان سبزوار گفت: فضای آموزش و پرورش باید به سوی اندیشیدن پیش رود.
احمد برادران در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: باید در مدارس از ارايه ي مطالب و حفظیات خودداری و به جای آن چگونه آموختن را به دانش آموزان آموخت.
وی بر همکاری دیگر نهادها با آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: باید دیوار مدارس کوتاه شود تا رابطه ي دانش آموز با جامعه و مشاغل به راحتی برقرار شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات و تنگناهای آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش در حد مطلوبی قرار دارد ولی در عین حال باید برای رسیدن به اهداف متعالی تلاش کرد.
این مسؤول با بیان این مطلب که سطح علاقه مندی دانش آموزان به مدرسه را باید افزایش داد گفت: در مدارس محدوده هایی را ایجاد کنیم که محل نشاط و شادی دانش آموزان باشد و نه محل اجبار و فرار از آن باشد.
وی ریشه ي برخی از نابسامانی ها و ناهنجاری ها را در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: هرچه در آموزش و پرورش بیشتر سرمایه گذاری نماییم دغدغه های آینده ي جامعه کمتر خواهدشد.
فرماندار سبزوار حضور حوزه های بهداشت و درمان، صنعت و تجارت را در آموزش و پرورش لازم دانست و گفت: تمام نهادها و اداراتی که مرتبط با جامعه هستند باید با مدارس ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: غفلت از آموزش و پرورش ضربه ي جبران ناپذیری بر پیکره ي جامعه خواهد زد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز آغاز سال تحصیلی و دفاع مقدس را یاد آورشد و گفت: همزمان با سراسر کشور زنگ مدارس همراه با زنگ ایثار و شهادت و زنگ نماز در مدارس به صدا درخواهد آمد.
دکتر مرتضی بینش همراهی و همکاری بین بخشی ادارات و نهادها را یاد آور شد و ادامه داد:تعامل و همکاری برای رسیدن به اهداف متعالی آموزش و پرورش که همان اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است باید بیشتر صورت پذیرد.
وی با اشاره به نشست شورای آاموزش و پرورش استان تصریح کرد: با تأکید استاندار خراسان رضوی؛ مراجعه برای قطع آب و برق و گاز مدارس ممنوع خواهد بود.
وی در عین حال تأکید کرد: باید مدارس با استفاده از کمک های مردمی و سرانه ها بدهی های مربوط به این ادارات را پرداخت نمایند.
معاون متوسطه ي آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی رشد مناسب سبزوار را در بعد آموزش را یاد آور شد و گفت: خوشبختانه در سطح استان رتب يه اول قبولی امتحانات نهایی در رشته ي ریاضی فیزیک را کسب کرده ایم.
سید رضا خاتم پور ادامه داد: در سال گذشته 427 نفر در المپیادهای دانش آموزی شرکت کرده بودند که در سال جاری این تعداد به 948 نفر رسید.
وی با اشاره به قبولی تعداد 42 نفر از دانش آموزان این شهرستان در رشته های پزشکی ادامه داد: این تعداد در سال گذشته 13 نفر بوده است.
معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی به بسته های حمایتی در مورد مدارس غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: در این طرح سازمان ها و ارگان ها می توانند با کسب مجوز تأسیس مدارس غیر انتفاعی با به کارگیری نیروهای خرید خدماتی با رشته های مرتبط با آموزش و پرورش وارد محیط آموزش شوند.
حسن محرابی ادامه داد: احداث هنرستان های جوار در محدوه شهرک های صنعتی و کارخانه ها برای تأمین نیروی کارآمد و آموزش دیده نیز از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در احداث هنرستان ها خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در صورت همکاری نهادها با احداث این گونه هنرستان ها به ازای هر دانش آموز تا سقف 4 میلیون ریال کمک های دولتی دریافت خواهند کرد.
محرابی با اشاره به واگذاری آموزشگاه ابتدایی شهر روداب به بخش خصوصی تصریح کرد: از طریق خرید خدمات آموزشی و با اولویت بازنشستگان و افراد دارای مدارک مرتبط با علوم تربیتی و همچنین گذراندن دوره های مهارتی بیش از 50 نفر به کار گرفته خواهند شد.
وی با توجه به شروع سال تحصیلی جدید ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی را خاطر نشان شد و گفت: با در اختیار قرار دادن بخاری های اشعه ای که با برق تغذیه خواهد شد مدارس، حق استفاده از بخاری نفتی را نخواهند داشت.
معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش تصریح کرد: هزینه ی این طرح؛ توسط اداره ي کل نوسازی و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.