اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آبان 1390 / کد مطلب: 943 / نظرات: 0


وقتی سمساری‌ها چهره شهر می‌شوند


وقتی سمساری‌ها چهره شهر می‌شوند   واحدهاي سمساري در خيابان اسرار جنوبي سبزوار سالهاست که چهره آن را به هم ريخته و نامناسب ساخته، به طوري که وسايل سمساري‌ها در خيابان و پياده‌روها تردد شهروندان را هم دچار مشکل کرده است، اگر چه هراز چند گاهي براي سد معبر با آن‌ها برخورد مي‌شود اما تاکنون اين برنامه‌ها موقتي بوده و در رضايتمندي شهروندان تاثيري نداشته است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه خراسان، يکي از ساکنان خيابان اسرار جنوبي سبزوار گفت: فقط در هفته اول اجراي طرح جمع آوري سد معبر، سمساري‌ها وسايل خود را بيرون مغازه‌ها نمي‌گذاشتند اما اکنون همانند گذشته شده است، البته سد معبر خيابان برطرف شده است اما وسايل سمساري‌ها هنوز داخل پياده‌روها مشاهده مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه طرح فوق هم مانند گذشته موقتي بوده و مشکلي را حل نمي کند، خواستار انتقال اين واحدها به منطقه‌اي خاص شد.
 يکي ديگر از ساکنان اين محله نيز با تاکيد بر اينکه روزهاي اول طرح سد معبر خوب بود اما حالا که سختگيري نيست باز سمساري‌ها حداقل در يک رديف در داخل پياده روها وجود دارد، از وجود اين واحدها در اين محله و بهم ريختن زيبايي و چهره خيابان و پياده روها همچنين مشکلات تردد شهروندان اظهار نارضايتي کرد و گفت: بايد براي ساماندهي و انتقال اين واحدها به منطقه خاص فکري اساسي شود.
رئيس اداره ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري سبزوار در گفت‌وگو با ايسنا ـ منطقه خراسان با اشاره به توجيه اين واحدها و سعي در حل اين موضوع با تعامل و گفتگو و عدم موثر بودن آن، گفت: متاسفانه چون اين واحدها خيابان و پياده رو را جزو ملک خود مي‌دانند از راهکارهاي عملي‌تر استفاده کرده و تا مرحله پلمپ مغازه ها پيش مي‌روند.
مهدي مقصودي با بيان اينکه وسايل سمساري‌ها از داخل خيابان و نه از پياده‌روها جمع شده است، مشکل اصلي اين زمينه را فرهنگ سازي دانست و گفت: وقتي مي‌گوييم که کاسب بايد در چارچوب ملک خود کسب و کارش را انجام دهد، توجيه نيستند.
 وي انتقال مشاغل مزاحم از داخل به خارج شهر را از برنامه‌هاي اين نهاد برشمرد و افزود: انتقال اين مشاغل مزاحم از عهده شهرداري به تنهايي خارج است و بايد ساير نهادهاي اداري شهرستان هم کمک کنند.
مقصودي خواستار عمل به وظيفه خود توسط ادارات مختلف شد و تصريح کرد: در موقع صدور جواز کسب، بايد کاسب براي عرضه کالاهاي خود در چارچوب ملکش توجيه شود.
 رئيس اداره ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري سبزوار با اشاره به تشکيل ستاد جمع آوري سد معبر با حضور نهادهاي مختلف از قبل از ماه رمضان سال جاري، اظهار داشت: انتظار يک شبه در اين خصوص درست نيست، چراکه کار سختي بوده و نياز به فرهنگ سازي و همکاري مردم دارد.
مقصودي در خصوص ميوه فروشان دوره گرد و سيار از تعريف شدن 7 ميدان در 7 نقطه شهر خبر داد و بيان داشت: در حال حاضر 3 منطقه در شهر سبزوار آماده شده است و 4 نقطه ديگر جانمايي شده‌اند که در آينده نزديک به بهره‌برداري خواهد رسيد.
 وي با بيان اينکه ميوه فروشان مدت‌ مديدي است اقدام به فروش درحاشيه ميدان و خيابان‌ها مي‌کنند، يادآور شد: ما سعي در قرار دادن اين فروشنده‌ها در چارچوب خاص داريم که اين موضوع نياز به فرهنگ سازي دارد.
رئيس اداره ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري سبزوار به انتقاد و حمايت به عنوان رفتار دوگانه شهروندان در رابطه با ميوه فروشان سيار پرداخت و گفت: بايد مطبوعات و خبرگزاري‌ها براي گفتن حقوق مردم و قوانين به کمک ما بيايند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.