اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 مهر 1393 / کد مطلب: 9434 / نظرات: 0


گزارش نشست شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی با مدیر کل آموزش و پرورش استان


گزارش نشست شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی با مدیر کل آموزش و پرورش استان
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
- انسان های شایسته در قلمرو تشکل ها قرار می گیرند.
- در انتصابات بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کرده ایم.
- بالاترین سطح همکاری را اداره ی کل اطلاعات خراسان رضوی و حراست آموزش و پرورش خراسان رضوی داشته است.
- مدیریت ما بر یک درصد بودجه است و باید انبوهی از تقاضای معلمین را پاسخگو باشیم.
- راهی جز این نبود که با بیمه ی آتیه سازان حافظ قرارداد ببندیم.
- ایجاد مجتمع های آموزشی کار خطایی بود که در دولت گذشته اتفاق افتاد.
- آموزش و پرورش اقیانوسی مملو از مشکلات است.
- افزایش اعتبارات دولتی، کمک سایر سازمان ها و توسعه از درون؛ راهکارهای بهبود معیشت معلمان است.
- صندوق ذخیره ی فرهنگیان در 4ماه اخیر تحول عظیمی پیدا کرده است.
- از تمام ظرفیت های قانونی خود برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره می بریم.
- خط قرمز ما تخریب و تهدید معلمان است.
- برای اولین بار در کشور؛ پارلمان معلمان استان خراسان رضوی شکل گرفته است.
- امیدوارم روزی برسد که تمام مدیران ما را معلمان انتخاب کنند.
- به زودی مشاور مدیر کل در امر تشکل ها معرفی خواهد شد.
نشست شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی با مدیر کل آموزش و پرورش استان در محل دفتر وی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ این جلسه با قرائت قرآن توسط سید امین طبسی؛ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی به صورت رسمی آغاز شد.
یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی پس از ذکر مقدماتی راجع به انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: انجمن اسلامی معلمان به عنوان یک تشکل فرهنگی - سیاسی و اجتماعی با آموزش و پرورش چند وجه مشترک دارد.
سید نعمت عبدی افزود: تمرکز اهداف انجمن اسلامی معلمان و آموزش و پرورش؛ معطوف به دانش، عقلانیت، پیشرفت همه جانبه ی کشور و نهایتاً تحقق مردم سالاری در بخش های مختلف جامعه است.
وی ابراز امیدواری کرد: این نشست صمیمی به خروجی های منتهی شود که معطوف به تحقق آرمان های آموزش و پرورش از جمله آموزش و پرورش پاک و حفظ کرامت انسانی و معلمین باشد.
مسؤول انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی نیز ضمن بیان مبسوطی از تاریخچه ی انجمن اسلامی معلمان گفت: انجمن اسلامی معلمان یکی از یادگارهای بزرگانی چون شهید رجایی است که ایشان ضمن این که رئیس دولت بودند، مسؤول انجمن اسلامی معلمان هم بودند و این شهید بزرگوار آن قدر به انجمن اسلامی معلمان اهتمام داشتند که جلسات شورای مرکزی در زمان ایشان هیچگاه تعطیل نشد و گاهی جلسات انجمن در محل دفتر ریاست جمهوری تشکیل می شد.
محمد علی گندمی افزود: به دنبال تصویب قانونی که در سال 1372 تصویب شد مبنی بر این که تشکل ها باید مجوز بگیرند، انجمن اسلامی معلمان ایران مجوزهای قانونی لازم را از وزارت کشور اخذ کرد.
در ادامه ی جلسه، عبدالرضا قندهاری، غلامعلی معزی، حسین تبریزنیا، علی مستجاب الدعوه، مجید دواچی و محمد حسن فرهادی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی به نمایندگی از دیگران به بیان دیدگاه های معلمان پرداختند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سخنان اعضای انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی گفت: انسان های شایسته در قلمرو تشکل ها قرار می گیرند و ما در امر انتصابات بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کرده ایم.
سید جواد حسینی با بیان این که تا کنون از جهت پاسخ استعلام ها هیچ مشکلی نداشته ایم تصریح کرد: در مدّت مسؤولیت بنده، بالاترین سطح همکاری را اداره ی کل اطلاعات خراسان رضوی و دایره ی حراست اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان رضوی داشته است.
عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شرایط متفاوت افراد افزود: البته پاسخ استعلام ها روند قانونی خود را باید طی کند ولی در عین حال برای مدیران آموزشگاه ها فرآیند اداره ی کل اطلاعات را قطع کرده ایم و در حراست آموزش و پرورش راجع به آن ها تصمیم گیری می شود.
وی با اشاره به آمار سهم اعتبارات آموزش و پرورش در چند سال اخیر گفت: از سال 1387 به بعد سهم اعتبارات آموزش و پرورش روند نزولی داشته است و متأسفانه در سال 88 علاوه بر این، 116هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شده اند که بیش تر شبه معلم بوده و مدارک تحصیلی پایینی دارند.
وی خاطر نشان کرد: سهم پرسنلی از اعتبارات21هزار میلیاردی آموزش و پرورش آن قدر متورم شده که امروز به 99درصد رسیده است و بنده و وزیر کوچک ترین نقشی در آن نداریم و مدیریت ما بر یک درصد بودجه است آن هم اگر تخصیص یابد و با این یک درصد باید انبوهی از تقاضای معلمین را پاسخگو باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چون از بودجه ی تخصیص یافته به آموزش و پرورش اعتباری پرداخت نشده بود بابت بیمه ی طلایی به بیمه ی ایران مقروض بودیم و راهی جز این نبود که با بیمه ی آتیه سازان حافظ قرارداد ببندیم.
سید جواد حسینی با اشاره به بحث مدیریت تخت و لایه های مدیریتی گفت: ایجاد مجتمع های آموزشی کار خطایی بود که در دولت گذشته اتفاق افتاد و در خراسان رضوی به جز یک مورد خاص، تمام مجتمع های شهری را جمع کرده ایم ولی شرایط مجتمع های روستایی به دلیل تراکم و طرح روستا محوری متفاوت است بنابراین روی آن ها کارشناسی می کنیم و در سال آینده نیز راجع به مجتمع های روستایی تصمیم خواهیم گرفت.
وی با اشاره به بحث معیشت معلمان گفت: واقعیت این است که آموزش و پرورش اقیانوسی است مملو از مشکلات و همه ی دولت ها دوست داشته اند مشکلات را حل کنند ولی نتوانسته اند و ما تنها امیدمان به این است که جهت گیری مناسبی داشته باشیم و اولویت های درستی را تعیین کنیم و اگر غیر از این باشد در این اقیانوس بی کران غرق خواهیم شد.
وی راهکارهای بهبود معیشت معلمان را افزایش اعتبارات دولتی، کمک سایر سازمان ها و توسعه از درون عنوان کرد و افزود: باید همزمان از هر سه راهکار فوق بهره برد تا مشکلات معیشتی معلمان کاهش یابد.
عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: صندوق ذخیره ی فرهنگیان در 4ماه اخیر تحول عظیمی پیدا کرده است و باید معلمانی که شم اقتصادی دارند را شناسایی کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت های قانونی خود برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان بهره ببریم.
وی خاطر نشان کرد: خط قرمز ما تخریب و تهدید معلمان است و به همین دلیل ستاد بزرگداشت مقام معلم به صورت دائمی فعال است تا به این امر مهم بیش تر بپردازیم.
وی تأکید کرد: برای اولین بار در کشور؛ پارلمان معلمان استان خراسان رضوی شکل گرفته است که من در انتخاب آن ها هیچ نقشی نداشته ام.
وی گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ معلمان در تمام کارگروه ها حضور دارند و مجلس دانش آموزی با 8کمیسیون مختلف شکل گرفته است.
وی با بیان این که امسال 10درصد مدیران مدارس توسط شورای معلمان انتخاب شدند، تصریح کرد: این میزان در سال بعد به 20درصد افزایش خواهد یافت و امیدوارم روزی برسد که تمام مدیران ما را معلمان انتخاب کنند.
وی ابلاغ 20درصد فوق العاده شغل معلمان ابتدایی، ساماندهی نیروی انسانی با رویکرد ارتقای معلمان، تشکیل کمیته ی بهبود مدیریت، ایجاد پارلمان مجازی معلمان، تلاش برای تصویب طرح رتبه بندی معلمان، ساماندهی طرح ارتقای معیشت معلمان از طریق کاهش تعداد معلمان، و تفاوت در میزان تدریس معلمان متناسب با علاقه ی آن ها را از جمله ی توفیقات آموزش و پرورش دانست.
سید جواد حسینی ضمن اعلام آمادگی این که حداقل در هر فصل با انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی جلسه ی تبادل نظر داشته باشد افزود: به زودی مشاور مدیر کل در امر تشکل ها معرفی خواهد شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.