اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 8 مهر 1393 / کد مطلب: 9461 / نظرات: 0


اجرای عملیات پروژه انتقال آب رودخانه روستای شاره در سبزوار


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در سال جاری، از اجرای عملیات پروژه انتقال آب رودخانه روستای شاره از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
مهندس محمد جواد ایزدیان عملیات اجرایی انتقال آب را شامل 1000 متر لوله گذاری اعلام کرد و خشکسالی های شدید سالهای اخیر را عامل کاهش دبی آب رودخانه دانست که موجب گردیده میزان آبرسانی به باغات روستا بطور چشمگیری کاهش یابد لذا به منظور نجات باغات، عملیات انتقال آب به اراضی پایین دست رودخانه در حال اجرا می باشد.
رئیس اداره امور فنی و زیربنایی جهادکشاورزی اعتبار این طرح را 600 میلیون ریال اعلام کرد که50 درصد آن، از محل منابع دولتی و بقیه از محل خودیاری مالکین تامین شده است.
مهندس احمد باغانی در ادامه گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال زایی برای 60 نفر، سالانه 11 هزار متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی بعمل می آید چرا که از نفوذ آب به زمین و تبخیر آن در فصول گرم سال جلوگیری می شود.
وی مدت زمان اجرای طرح را 2 ماه عنوان کرد که از شهریور ماه آغاز و در تا اواخر مهر ماه ماه به اتمام خواهد رسید و پیشرفت فیزیکی کار تا کنون 90 درصد می باشد.
در خاتمه یادآور می شود روستای شاره دارای 81 خانوار می باشد که با اجرای طرح، سطح باغات قابل آبیاری، از 40 هکتار به 80 هکتار افزایش یافته است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.