اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1393 / کد مطلب: 9462 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


دستگاه های اجرایی به پیشگیری از حوادث توجه جدی داشته باشند


دستگاه های اجرایی به پیشگیری از حوادث توجه جدی داشته باشند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر توجه بیشتر دستگاه های اجرایی این شهرستان به موضوع پیشگیری از حوادث گفت : مدیریت پیشگیری مقدم بر مدیریت بحران است.   

 احمد برادران در نشست ستاد مدیریت بحران سبزوار افزود : در حوزه پیشگیری از حوادث بایستی به طرح هایی که می تواند وقوع حوادث را پیشگیری کرده و یا به تاخیر بیندازد بیشتر پرداخته شود .
وی با اشاره به بلایای طبیعی و نیر حوادثی که انسان ها در آن دخیل هستند ، اظهار داشت : مدیریت صحیح بحران ها ممکن نیست مگر اینکه قبل از وقوع به آن پرداخته باشیم .
فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به قابل پیش بینی نبودن بسیاری از حوادث بیان داشت : همه دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند در ارتباط با حل مسائل مدیریت بحران شهرستان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند .
وی با اشاره به بحران کم آبی و عوامل آن هم گفت : بخشی از این بحران به برنامه ریزی مسوولان برمی گردد که لازم است همه در مدیریت این بحران همکاری و تلاش لازم را داشته باشند .
وی با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی از پنجم مهرماه جاری نیز گفت : انجام خوب و دقیق سرشماری کشاورزی نیز می تواند در راستای مدیریت بحران کم آبی نقش سازنده ای داشته باشد .
فرماندار ویژه سبزوار به اهمیت اطلاعات و داده ها در مدیریت صحیح منابع و امکانات اشاره کرد و گفت : همه دستگاه های اجرایی همکاری لازم را برای تحقق مطلوب سرشماری کشاورزی داشته باشند .
برادران ، بر الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی و جوی نیز تاکید کرد و گفت : در حال حاضر 93 درصد از آب استحصالی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد .
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی با این میزان آب استحصالی بسیار بالا، دارای اشتغالزایی 17 درصد است ، افزود : قرار بود تا پایان برنامه پنجم این رقم را به 25 درصد برسانیم که متاسفانه حاصل نشد .
معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست گفت : ارتقا آموزش و آگاهی در خصوص حوادث و بلایای طبیعی و نحوه برخورد افراد با حوادث موجب می شود تا در صورت وقوع این حوادث با اقدامات صحیح و سریع شاهد کاهش اثرات جبران ناپذیر آن باشیم.
محمد کلاته بابیان اینکه بایستی اصل آموزش به عنوان اصلی مهم و بنیادی در همه حوزه ها مورد توجه قرار گیرد ،افزود : این اصل باعث کاهش خسارات ناشی از حوادث می شود .
وی ادامه داد : آموزش در کلیه سطوح را باید جدی بگیریم زیرا این آموزش هم در بخش پیشگیری و هم مدیریت در زمان حادثه و پس از آن تا حد زیادی می تواند ار خسارات جبران ناپذیر آن بکاهد .
وی با بیان اینکه این آموزش بایستی از سطح مهدهای کودک شروع شده و به دانش آموزان و دانشجویان نیز تسری داده شود ، اظهار داشت :دانش آموزان آموزش دهنده های بسیار خوبی برای خانواده ها هستند.
معاون عمرانی فرمانداری سبزوار با تاکید بر امر پیشگیری گفت : جمع آوری آبهای سطحی در زمان بارندگی ها و مشکلات آن برای مردم از جمله مواردی است که بایستی توجه ویژه ای برای حل آن شود .
وی مقاوم سازی ساختمان ها را نیز یکی از موارد کاربردی در کاهش خسارات در زمان حوادث عنوان کرد و اظهار داشت : این ها مواردی هستند که اگر از آن بی تفاوت بگذریم در آینده دچار بحران می شویم . 


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.