اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1393 / کد مطلب: 9463 / نظرات: 0


دو هزار و 885 کودک در سبزوار غربالگری شنوایی شدند



سبزوار پیام- سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 885 کودک در این شهرستان غربالگری شنوایی شدند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مرضیه کسرائی فر افزود : از این تعداد برای چهار کودک اقدامات توانبخشی و تجویز سمعک انجام شد و برای 13 کودک نیز خدمات آموزشی و درمانی آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری شنوایی گفت : همه نوزادان کم شنوا باید قبل از سه ماهگی مراحل تشخیص را گذرانده و از شش ماهگی تحت اقدامات مورد نیاز درمانی، توانبخشی و یا هر دو قرار گیرند.

وی سن قبل از شش ماهگی را دوره طلایی تشخیص کم شنوایی عنوان کرد و افزود: تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی در رشد و تکامل زبان ، گفتار و شناخت کودک تاثیر بسزایی دارد.

کسرائی فر با بیان اینکه قبل از اجرای طرح غربالگری شنوایی هر سال تعدادی به آمار ناشنوایان افزوده می شد، گفت: با غربالگری شنوایی و اقدامات پیشگیرانه تا حد قابل توجهی از ایجاد ناشنوایی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز ثابت غربالگری شنوایی در شهر سبزوار و کنترل همه موالید از نظر شنوایی از سال 1387 اظهار کرد: مرکز توانبخشی آموزشی پژواک هم خدمات آموزشی، تربیتی، شنیداری و گفتار درمانی انجام می دهد.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به عوامل ارثی، عوامل بارداری (مادرزادی) و عوامل غیربارداری در ناشنوایی گفت : اقدامات پیشگیرانه در زمان قبل از تولد با مشاوره ژنتیک، دوران بارداری و پس از تولد با اقدامات مشاوره ای، پزشکی و طرح غربالگری شنوایی قابل انجام است.

حدود 12 هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی سبزوار هستند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.