اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1393 / کد مطلب: 9465 / نظرات: 0

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی


18 درصد بارشهای پاییزه کشور سهم خراسان رضوی است


18 درصد بارشهای پاییزه کشور سهم خراسان رضوی است
سبزوارپیام - مدیرکل اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس پیش بینیها از میزان بارشهای فصل پاییز در سطح کشور 18 درصد آن سهم این استان است.

به گزارش"سبزوار پیام" مجید حبیبی نوخندان در گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار افزود: با توجه به این پیش بینی، میزان کم آبی در خراسان رضوی با این میزان بارش جبران نخواهد شد.

وی گفت: مدیریت ذخیره آب، تقویت آبخوانها و ارائه راهکارهای مناسب برای صرفه جویی در مصرف آب می تواند به مدیریت بهتر بحران آب در خراسان کمک کند.

مدیرکل اداره هواشناسی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه بارورسازی ابرها نمی تواند مشکل کم آبی استان را حل کند افزود: تنها از 10 درصد آب موجود در ابرها می توان از طریق فناوریهای نوین استفاده کرد که این مورد نیز مشکل کم آبی را حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به ضعیف بودن سامانه های بارشی در خراسان رضوی گفت: سامانه های بارشی موجود در استان بسیار ضعیف هستند که این امر امکان باروری آنان را کاهش می دهد.

حبیبی نوخندان در ادامه در خصوص ایستگاه تمام خودکار هواشناسی سبزوار نیز ابراز امیدواری کرد با همکاری فرمانداری این ایستگاه تا پایان امسال و یا ابتدای سال آینده در سبزوار مستقر شود.

وی افزود: استقرار این ایستگاه نیازمند بهسازی و یا نوسازی ساختمان آن در محل فرودگاه سبزوار است تا نیروهای دید بان بتوانند به صورت 24 ساعته اطلاعات را در اختیار فرودگاه قرار دهند.

خراسان رضوی به لحاظ کاهش بارندگی ششمین استان کشور در سال زراعی 93-92 شناخته شده است.

این استان در سال زراعی گذشته پس از البرز، سمنان، خراسان شمالی، تهران و قم کمترین بارش را داشته است.

در سال زراعی گذشته بطور میانگین 156.9 میلیمتر باران در خراسان رضوی بارید که 27 درصد نسبت به دوره آماری و 23 درصد نسبت به سال ماقبل کاهش نشان می دهد.

میانگین بارندگی مشهد نیز در سال زراعی گذشته 201.1 میلیمتر بود که نسبت به دوره آماری 17 درصد و نسبت به سال ماقبل 22 درصد کاهش داشته است.

بیشترین بارندگی سال زراعی گذشته در استان خراسان رضوی مربوط به شهر فریمان با 248 میلیمتر بارش و کمترین بارش مربوط به شهر بردسکن با 83 میلیمتر بود. بعد از فریمان شهرهای قوچان و مشهد به ترتیب بیشترین بارشها را در خراسان رضوی داشته اند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.