اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 مهر 1393 / کد مطلب: 9466 / نظرات: 0

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری


زبان هنر، بهترین زبان برای اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی است


زبان هنر بهترین زبان برای اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی است سبزوار پیام - مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری گفت : زبان هنر ،بهترین زبان در روایی ، اثربخشی و اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی است.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، سید نوراله رضوی روز سه شنبه درحاشیه نشست خبری تئاتر 'نامیرا'  با تاکید بر تقویت و حمایت بیشتر از هنرمندان در زمینه تولیدات هنری مبتنی بر محتوای قرآنی و دینی افزود : این خود یکی از الطاف الهی است که کلام حق و معصومین به دل ها می نشیند چون در نهایت لطافت، ظرافت و هنرمندی بیان شده است.

وی گفت: نسل امروز از نگاه هنری و فرهنگی به قضایا بهتر ورود کرده و آثاری که از این منظر تولید می شود برای آنان اثربخشی بیشتری دارد.

وی افزود: قرآن یک اعجاز بزرگ هنری است که بایستی هر چه بیشتر در ترویج و اشاعه آن بین نسل جوان جامعه بکوشیم.

وی ادامه داد : ترویج سیره ائمه (ع) به زبان هنر یعنی با هنر و هنرمندی فرهنگ اسلامی به نبرد با غرب و توطئه های آنان می رویم که نتایج این نوع مقابله مثمر ثمرترخواهد بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر نیاز به کار بیشتر در حوزه فرهنگ قرآنی و دینی در بخش دانشجویی اظهار کرد: این دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون چند اثر فاخر هنری در حوزه قرآنی آماده می کند.

رضوی، تولید انیمیشن در حوزه قرآنی و مرتبط با حضرت امام رضا (ع)، تدوین و تالیف مقالات، برگزاری نمایشگاه در زمینه مضامین قرآنی و نیز اثر پژوهشی در نگاهی به نهضت سربداران و ریشه های قرآنی آن را از جمله این آثار عنوان کرد.

وی در خصوص تله تئاتر ' نامیرا ' هم گفت : این تله تئاتر در مورد مناظرات حضرت امام رضا (ع) است که تاسی به مضامین قرآنی دارد.

وی ادامه داد : این اثر توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری تولید شده و کارگردان آن 'محمد اکبری ' دانشجوی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه تله تئاتر 'نامیرا ' در مرحله پیش تولید است ، اظهار کرد: مرحله پیش تولید این اثر سه ماه به طول می انجامید و پس از تولید و انجام فرآیندهای آن این تله تئاتر قابلیت عرضه به دانشگاه های سراسر کشور را دارد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.