اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 مهر 1393 / کد مطلب: 9472 / نظرات: 0


رییس بهزیستی خوشاب خواستار استقرار پایگاه غربالگری شنوایی و بینایی در این شهر شد



سبزوار پیام - رییس اداره بهزیستی خوشاب استقرار پایگاه غربالگری شنوایی و بینایی در این شهرستان را از نیازهای اساسی در این شهرستان دانست.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علی صدر ایرنا افزود: پیشگیری از معلولیت ها نیازمند توجه و همکاری بیشتر همه مسوولان است.

وی علل مادرزادی و عوامل ژنتیکی را از مهمترین علل ناشنوایی عنوان کرد و گفت: بیشترین عامل در ناشنوایی، اختلالات ژنتیکی است.

وی گفت: مشاوره ژنتیکی قبل از بارداری و مشاوره پزشکی در حین بارداری کمک بسیار به پیشگیری از ناشنوایی می کند.

وی ادامه داد : عدم مصرف دارو به صورت خودسرانه، جلوگیری از استرس، ضربه به مادر و تغذیه مناسب در پیشگیری از ناشنوایی های مادرزادی بسیار موثر است.

وی انجام غربالگری شنوایی را نیز دارای اهمیت عنوان کرد و گفت : تشخیص به موقع در اختلالات شنوایی موجب می شود اقدامات اثربخش در درمان، داشته باشیم.

رییس اداره بهزیستی خوشاب افزود : بهترین زمان یا دوره طلایی برای تشخیص اختلالات شنوایی تا قبل از شش ماهگی است و از شش ماهگی به بعد نیز بایستی اقدامات درمانی و توانبخشی برای کودک آغاز شود.

'صدر' ، با اشاره به اهمیت تشخیص هر چه سریع تر ناشنوایی یا ضایعه شنوایی ادامه داد : بسیاری از این کودکان، نیازمند آن هستند که زبان و گفتار را به صورتی متفاوت با دیگر کودکان بیاموزند.

رییس اداره بهزیستی خوشاب اظهار کرد: تاکنون 90 نفر با انواع اختلالات شنوایی در این شهرستان شناسایی شده و تحت پوشش این اداره هستند .

وی با بیان اینکه افراد شناسایی شده اغلب از کودکان و نوجوانان هستند، افزود : آمار ناشنوایی در شهرستان بیشتر از این تعداد می باشد که هنوز شناسایی نشده اند.

وی ادامه داد : برای شناسایی ناشنوایان و سایر معلولان در این شهرستان طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در حال اجراست./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.