اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 مهر 1393 / کد مطلب: 9478 / نظرات: 0


افزایش رهاسازی بچه ماهی در استخرهای پرورشی شهرستان داورزن


 مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: امسال حجم رهاسازی بچه ماهی در استخرهای این شهرستان نسبت به پارسال 45حدود دو برابر افزایش یافت.
 
'حسین تاج آبادی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 75 هزار قطعه بچه ماهی و امسال حدود 140 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای داورزن رها سازی شدند .

وی گفت: سالیانه حدود 400 تن ماهی گرمابی و سردابی در این شهرستان تولید می شود که بخش اعظم آن به ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با اشاره به فعالیت 32 استخر پرورش ماهی در این شهرستان افزود: از این تعداد 30 استخر به پرورش گرمابی و دو استخر به پرورش ماهیان سردابی اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: منابع آبی این منطقه شامل 137 حلقه چاه عمیق، 200 حلقه چاه نیمه عمیق، 47 رشته قنات، 186 رشته چشمه و 11 رشته رودخانه است اما از این قابلیتها به صورت بهینه استفاده نشده است.

او افزود: این در حالی است که تولید ماهی سبب غنی شدن آب، افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی می شود لذا به مالکانی که دارای استخر ذخیره آب کشاورزی هستند توصیه می شود برای استفاده بهینه از امکانات موجود نسبت به رهاسازی ماهیان گرمابی و سردآبی اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن همچنین فقدان کارشناس شیلات در این شهرستان را یکی از مشکلات عنوان و بیان کرد: با راهنمایی، برنامه ریزی و آگاهسازی کشاورزان برای پرورش ماهی، داورزن می تواند تامین کننده بخش اعظمی از نیاز بچه ماهی در استان خراسان رضوی باشد.

شهرستان تازه تاسیس داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین و ۴۰ روستا اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.