اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 مهر 1393 / کد مطلب: 9497 / نظرات: 0

فرماندار:


خوشاب در برخی شاخصه ها از میانگین استانی عقب تر است


خوشاب در برخی شاخصه ها از میانگین استانی عقب تر است  فرماندار خوشاب گفت : این شهرستان با دارا بودن 87 درصد جمعیت روستایی در برخی شاخصه ها از میانگین استانی عقب تر بوده و نیازمند توجه ویژه مسوولان است.
 
'حسین ابراهیمی کردیانی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان دارای 73 روستا و آبادی دارای سکنه است که 30 روستا از این تعداد بیش از 100 خانوار و هفت روستا نیز کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت های شهرستان بویژه زیرساخت های روستایی به عنوان مهمترین اولویت کاری اظهار کرد: در بخش آب آشامیدنی، راه و گازرسانی به روستاهای خوشاب اقداماتی انجام شده و پیگیر هستیم که شاخص را در این بخش ها ارتقا دهیم.

وی گفت: هم اکنون شاخص برخورداری روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی بیش از 74 درصد می باشد در حالی که میانگین استانی آن بیش از 76 درصد است.

ابراهیمی کردیانی افزود : 22 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان فاقد شبکه آب شرب بهداشتی و یا دارای شبکه های فاقد کارایی و سطح دو هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع شش روستای شهرستان خوشاب با تانکر سیار آبرسانی می شود، ابراز امیدواری کرد از این تعداد سه روستای روکی ، زرقی و سراجه این شهرستان تا پایان امسال از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند شوند.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد : در زمینه آب آشامیدنی روستاها با جذب اعتبارات لازم و آغاز چند طرح عمرانی تا پایان امسال میزان برخورداری روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی از میانگین استانی بالاتر می رود.

وی با اشاره به وضعیت راههای روستایی خوشاب نیز گفت : 83.45 درصد جمعیت روستایی بالای 50 خانوار این شهرستان و در مجموع از نظر تعداد روستاها 69.57 درصد روستاها از راه آسفالته روستایی بهره مند هستند .

وی میانگین استانی جمعیت روستایی بالای 50 خانوار را 91.75 درصد و تعداد روستاها را 81.69 درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان خوشاب از نظر تعداد و جمعیت روستایی از میانگین استانی عقب تر است.

وی مجموع راههای شهرستان خوشاب را 390.89 کیلومتر ذکر کرد و افزود: از این مقدار 300 کیلومتر راه روستایی می باشد که تاکنون 142.6 کیلومتر آن آسفالت شده است.

فرماندار خوشاب با اشاره به اقدامات و پیگیری های انجام شده در حوزه راه روستایی نیز ابراز امیدواری کرد، این شهرستان با توجه به اختصاص اعتبارات لازم از محل ماده 180 و سایر اعتبارات به میانگین استانی در بهره مندی از راه روستایی آسفالته برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فقط شهر سلطان آباد، مرکز شهرستان خوشاب، گاز رسانی شده است اظهار کرد: هیچکدام از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت در این شهرستان کشاورزی است خواستار توجه بیشتر مسوولان به این بخش شد و گفت : این شهرستان نیازمند توجه هر چه بیشتر در ارائه الگوی کشت، ارائه تسهیلات برای کشاورزان به منظور افزایش بهره وری و استفاده بهینه از آب و خاک است.

وی توجه به اشتغال پایدار بویژه برای بانوان و جوانان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با ارائه تسهیلات و توجه بیشتر در این بخش زمینه خودکفایی روستاییان را فراهم کنیم تا مهاجرت جمعیت مولد به شهرها کاهش یابد.

فرماندار خوشاب با قدردانی از توجه دولت یازدهم به توسعه روستایی و ارتقای شاخصه ها گفت: دولت یازدهم به محرومیت زدایی توجه ویژه دارد.

شهرستان خوشاب به مرکزیت سلطان آباد در در 190 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.