اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 مهر 1393 / کد مطلب: 9501 / نظرات: 0


مدیرکل اداره تعاون خراسان رضوی نقدینگی و بازار را تنگناهای بخش تولید دانست


مدیرکل اداره تعاون خراسان رضوی نقدینگی و بازار را تنگناهای بخش تولید دانست  مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کمبود نقدینگی و مشکلات بازار فروش از مهمترین تنگناهای بخش تولید است.
 
'محمود احمدی' در حاشیه دیدار با کارفرمایان و اعضای تشکلهای کارگری و کارفرمایی سبزوار، طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از توانمندیهای موجود، ظرفیتهای خالی کارخانه ها، توسعه و ایجاد کارگاههای جدید موجب کنترل میزان بیکاری می شود.

وی گفت: امید می رود در شش ماه دوم امسال با سیاستهای انبساطی بانکها و تزریق منابع به بخش خصوصی بتوان از ظرفیت خالی کارخانه ها و شرکتهای تعاونی استفاده نمود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: بیشترین مشکلات بخش تولید مربوط به کمبود نقدینگی و مشکلات بازار و فروش است. وی گفت: با حضور در بازارهای بین المللی و داخلی مشکل بازاریابی و استفاده از ظرفیت کامل کارخانه ها هم با تزریق نقدینگی مناسب برطرف می شود.

او ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تقویت بنیه مالی تعاونیها در سطح کشور، طی دو سال گذشته صندوق تعاون را به بانک تعاون ارتقا و امسال هم سرمایه بانک را افزایش داد.

احمدی افزود: بانک تعاون به عنوان بانک تخصصی باید خدماتش را به تعاونیها ارائه دهد ولی با عقد تفاهمنامه و قراردادهای دوطرفه و سه طرفه بانکها را به این نتیجه می رسانیم که به کمک بخش تعاون بیایند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای شرکتهای تعاونی گفت: خراسان رضوی با دارا بودن حدود 12 هزار شرکت تعاونی از جهت ثبت در سه ماه نخست امسال، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: از این تعداد هم اینک حدود هفت هزار و 800 تعاونی در رشته های بازرگانی، تولید، خدمات، توزیع و حمل و نقل در سطح استان فعال هستند.

وی با اشاره به میزان بیکاری در خراسان رضوی نیز گفت: بیکاری بهار امسال با کاهشی که نسبت به مدت مشابه گذشته داشت به 10 درصد رسید که این آمار برای کشور 10.7 درصد است.

او افزود: میزان بیکاری بر اساس آمار تعیین نمی شود بلکه بر اساس سرشماری است لذا این آمار بر اساس سرشماری سال 90 می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.