اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 19 مهر 1393 / کد مطلب: 9510 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار:ولایت فقیه استمرار حرکت پیامبر (ص) در غدیر خم است



سبزوار پیام - امام جمعه سبزوار گفت: ولایت فقیه و حکومت اسلامی استمرار حرکت پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم و ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی' در خطبه های نماز جمعه سبزوار با تبریک دهه ولایت و امامت افزود: پیامبر اکرم (ص) با ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) در غدیر خم جانشینان خود را تا عصر غیبت کبری تعیین کرد.

وی با بیان اینکه بایستی شکرگزار و قدردان نعمت ولایت باشیم، اظهار کرد: عامل مهمی که نظام جمهوری اسلامی را پس از گذشت سالها و به رغم همه هجمه ها و توطئه های دشمنان، سر پا نگه داشته، ولایت و امامت است.

وی گفت: عید غدیر جایگاه بسیار عظیم و والایی در اسلام دارد تا جایی که در قرآن کریم خداوند از این روز به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت یاد کرده است.

وی ادامه داد: سیاستگذار غدیر خدای متعال، اعلام کننده آن پیامبر اسلام (ص) و مجری آن دوازده امام (ع) بودند.

وی با بیان اینکه عید غدیر روز آشکار شدن فضایل حضرت امیرالمومنان علی (ع) است، افزود: با مطالعه خطبه غدیریه متوجه می شویم که پیامبر اسلام (ص) هیچ مطلبی را در خصوص امیرالمومنین (ع) فروگذار نکرده و همه فضایل آن امام همام را بیان کرده است.

امام جمعه سبزوار اظهار کرد: گرامیداشت عید غدیر فقط به معنای زدن بنر و چراغانی نیست بلکه اینها بهانه است تا با درک فرهنگ و تفکر غدیر، امام شناس، رهبرشناس، زمان شناس و مکان شناس باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی غدیر را میعادگاه بیعت و بندگی عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) بود که به غدیر عظمت داد.

امام جمعه سبزوار در بخش دیگری از خطبه ها، کمبود آب را جدی دانست و افزود: بایستی با پرهیز از اسراف و مدیریت، در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم.

وی شیوه های صرفه جویی در مصرف آب را تشریح کرد و گفت: با استفاده از روشهای نوین آبیاری در باغداری و کشاورزی می توان تا حد بسیار از هدررفت آب جلوگیری نمود./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.