اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 20 مهر 1393 / کد مطلب: 9526 / نظرات: 0

با حضور مسوولان محلی :


4 پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری سبزوار به بهره برداری رسید.


4 پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری سبزوار به بهره برداری رسید  طی مراسمی  4 پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری سبزوار به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرداری سبزوار، در ابتدا کلنگ نخستین مجتمع تجاری تخصصی طلا و جواهر شرق کشور در سبزوار با حضور جمعی از مسئولان شهری در محل خیابان بیهق به زمین زده شد.

شهردار سبزوار در این مراسم گفت: این بازار سومین مرکز بازار هوشمند در کشور است که ظرف مدت 2 سال به بهره برداری خواهد رسید و توسعه روزافزون سبزوار را بیش از پیش رقم خواهد زد.

وی با اظهار اینکه شهرداری سبزوار در حال مذاکره با 50 سرمایه گذار در بخش های مختلف است، اظهار کرد: در 4 ماه گذشته 10 مورد از این طرح ها به نتیجه رسیده که احداث این مجتمع یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه زمینه های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف با همکاری مدیریت شهری در حال شکل گیری است، افزود: در تلاش هستیم سبزوار بندر خشک ایران در گذشته های نه چندان دور را به عنوان بازار منطقه ای در زمینه های تخصصی و تجاری به جایگاه اصلی خود برسانیم.

سرمایه گذار این طرح نیز گفت: این پروژه با همکاری حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری در زمینی به مساحت 1200 مترمربع در سه طبقه شامل دو طبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ در قلب تجاری شهر خیابان بیهق عملیات عمرانی خود را اغاز می کند.

وی با بیان اینکه در این مجتمع 40 باب مغازه از صنف طلا و جواهر فعالیت خواهند کرد، گفت: طراحی زیبا و حجم هندسی منحصربه فرد، تنوع در مساحت واحدهای تجاری، استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی مدرن از مزیت های این پروژه محسوب می شود.

در ادامه این افتتاحیه ها، دفتر تسهیل گری بافت امیریه هم به بهره برداری رسید، جایی که مدیر پروژه آن گفت: محدوده امیریه با مساحتی حدود 10 هکتار در بافت قدیم شهر واقع شده و 6.7 هکتار آن در محدوده بهسازی و نوسازی قرار دارد.

ایزدی افزود: این بافت از شمال به خیابان بیهق، از شرق به خیابان عطاملک، از غرب به خیابان امیرمسعود و از جنوب به خیابان مدرس محدود می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محدوده امیریه در بافت فرسوده واقع شده و نیازمند نوسازی بود جهت تسریع در این امر و توجیه پذیر بودن طرح به لحاظ اقتصادی محدوده در دو بخش مداخله مستقیم و مداخله غیر مستقیم تفکیک و طراحی گردید تا سود حاصل از بخش مداخله مستقیم امکان تامین فضاها و خدمات عمومی بخش مداخله غیر مستقیم را نیزتامین کند.

وی در ادامه به طرح بزرگ امیریه با عنوان بازار بزرگ شریف سبزوار اشاره کرد و افزود: این بازار دارای 3100 مترمربع مساحت، 10350 متر مربع زیربنا و 4 طبقه می باشد که قرار گیری در طرح توسعه اتی بافت فرسوده 10 هکتاری امیریه از شاخصه های ان می باشد.

افتتاح دفتر ساماندهی حریم امامزاده شعیب (ع) و اتصال به کمربندی نیز به عنوان سومین طرح توسط مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

مدیر طرح وبرنامه شهرداری سبزوار در این رابطه گفت: راهبرد اصلی ساماندهی حرم امامزاده شعیب(ع) در شورای دوم، نقشه ها و مصوبات آن در استانداری در شورای سوم و عملیات اجرایی آن در شورای چهارم صورت گرفت.

مرتضی احمدی افزود: طرح حریم دور حرم امامزاده که طول ان تا کمربندی 1200 مترمربع با عرض 200 متر می باشد در محدوده 20 هکتاری امامزاده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بخش های فضای سبز، خدماتی، گردشگری، اقامتی با طرح های سنتی  به همراه یک تقاطع غیر همسطح تا کمربند جنوب شهر در 2 فاز پیش بینی شده است.

دفتر ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی هم به عنوان آخرین طرح بهره برداری شد مکانی که مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار در آن خبر از عقد تفاهم نامه و تدوین سند توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سبزوار به عنوان نخستین شهر کشور طی این هفته خبر داد.

مهدی بروزیی گفت: با همکاری و همراهی مدیریت شهری به جد پیگیر این مهم هستیم که شاخصه های غیررسمی این سکونتگاه ها را به شاخصه های شهرنشینی تبدیل و پرونده سکونتگاه های غیررسمی را ظرف مدت 3 سال در سبزوار ببندیم.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.