اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 مهر 1393 / کد مطلب: 9529 / نظرات: 0


40 زوج جوان در سبزوار کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند



سبزوارپیام – همزمان با عید غدیر به 40 زوج جوان و بی بضاعت سبزواری عصر دوشنبه کمک هزینه جهیزیه اهدا شد.

به گزارش "سبزوارپیام" به نقل ازایرنا ، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در این مراسم که در محل آستان متبرکه امامزاده شعیب (ع) برگزار شد ، گفت: 220 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات به این امر خداپسندانه اختصاص داده شد.

حجت الاسلام 'محمد صفرپور' افزود: بیش از 120 قلم کالای ضروری زندگی برای این زوج های جوان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعداد محدود و معدود موقوفات برای ازدواج جوانان اظهار داشت: توجه مردم خیراندیش و واقفین نیک اندیش به مسائل و مشکلات جوانان با موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج ضروری است.

وی نیازسنجی در حوزه وقف را ضروری دانست و گفت: وقف بارزترین و روشن ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه ی جاریه، تعاون و باقیات الصالحات است.

حجت الاسلام 'صفرپور'، با بیان اینکه سنت حسنه وقف یکی دیگر از افتخارات مکتب اسلام و از اهرم های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است ، افزود : باید هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه ترویج و تقویت شود .

وی با بیان اینکه ائمه اطهار و معصومین (ع) خود بزرگترین واقف هستند ، بیان داشت : در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف ، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار داشت : در مجموع حدود دو هزار و 400 موقوفه و 9 هزار رقبه در این شهرستان وجود دارد .

مدیحه سرایی ، تجلیل از سادات خادم ، سخنرانی و جشن عید غدیر از جمله برنامه های این مراسم بود ./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.