اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 22 مهر 1393 / کد مطلب: 9530 / نظرات: 0

همرمان با عید سعید غدیرخم:


واقعه تاریخی غدیرخم در شهرستان سبزوار بازسازی شد


واقعه تاریخی غدیرخم در شهرستان سبزوار بازسازی شد
سبزوارپیام - واقعه تاریخی غدیر خم عصر دوشنبه با حضور مردم و جمعی از مسوولان در محل مزار شهدای گمنام سبزوار بازسازی شد.

به گزارش "سبزوارپیام" به نقل از ایرنا ، بعثت پیامبر اکرم(ص)، فتح مکه ، گسترش اسلام تا صحرای غدیر ، خطبه غدیر و جانشینی حضرت علی (ع) با حضور 100 هنرمند سبزواری بازسازی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار در حاشیه اجرای این نمایش گفت: ترویج فرهنگ غدیر در جامعه و میدانی کردن این واقعه عظیم گام مهمی در راستای نهادینه کردن تفکر غدیر بویژه در بین جوانان است .

سرهنگ پاسدار امین الله مظلوم افزود : نمایش بازسازی واقعه غدیر برای زنده نگه داشتن و نمایش گوشه ای از وقایع اتفاق افتاده در روز غدیر خم است.

وی با بیان اینکه تاکنون آن گونه که شایسته است به غدیر پرداخته نشده ، گفت : باید مردم و مسوولان بیش از پیش در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر تلاش کنند.

سرهنگ مظلوم مهمترین پیام غدیر را ادامه راه امامت و ولایت دانست و گفت: امروز ولایت ضامن بقا و ایستادگی نظام جمهوری اسلامی است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار نیز در این مراسم گفت : فرهنگ غدیر یکی از پایه های اصلی دین و مذهب تشییع است .

حجت الاسلام حسین زحمتکش افزود: فرهنگ غدیر می تواند به عنوان راهگشا هر چه بیشتر مردم را به سمت باورهای دینی ، اخلاقی و اعتقادی سوق دهد .

وی نمایش بازسازی واقعه غدیر را در راستای ترویج فرهنگ غدیر بسیار تاثیرگذار دانست و یادآورشد: مردم با حضور در این مراسم و مشاهده بازسازی این واقعه مهم تجدید عهد و میثاقی با غدیر و پیام این واقعه عظیم که همان ولایت و امامت است دارند ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.