اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1393 / کد مطلب: 9555 / نظرات: 0


650 نفر نابینا و کم بینا زیرپوشش بهزیستی سبزوار هستند



سبزوارپیام – سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت : 650 نفر نابینا و کم بینا زیر پوشش این اداره هستند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مرضیه کسرائی فر با گرامیداشت روز جهانی نابینایان افزود: از این تعداد بیش از 100 نفر سرپرست خانوار و یا نیازمند مستمری می باشند.

وی مهمترین دغدغه نابینایان را اشتغال و مسکن عنوان کرد و گفت : بهزیستی تسهیلاتی را برای اشتغال معلولان درنظر گرفته است اما این تسهیلات جوابگوی نیاز آنان نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی وظایف بهزیستی و کمبود اعتبارات، خیرین باید در زمینه اشتغال معلولان با این اداره همکاری کنند.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار عدم مناسب سازی معابر ، فضای عمومی شهر و کمبود مسیرهای برجسته در پیاده روها را نیز از جمله مشکلات نابینایان عنوان کرد و گفت : هر چند شهرداری در این راستا اقداماتی انجام داده ولی ضروری است در این بخش توجه بیشتری شود.

'کسرائی فر' در ادامه پیشگیری را موثرترین راهکار برای کاهش آمار معلولان عنوان کرد و افزود: پیشگیری از نابینایی و یا مشکلات بینایی با اقدامات ساده ای نظیر پرهیز از ازدواجهای فامیلی، مشاوره ژنتیک، پرهیز از موقعیتهای آسیب زا و حادثه ساز میسر است.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت ها گفت : برای کسانی که می خواهند اقدام به ازدواج فامیلی کنند و یا در سوابق فامیلی خود افراد معلول دارند ضروری است مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج داشته باشند.

کسرائی فر بابیان اینکه یکی دیگر از عوامل مهم و شایع نابینایی، تنبلی چشم است افزود: این کار هم با آزمایشات ساده سنجش بینایی و اقدامات اولیه بسیار ساده قابل درمان و پیشگیری است.

وی بهترین سن درمان تنبلی چشم را قبل از هفت سالگی عنوان کرد و گفت: در صورت درمان نشدن تنبلی چشم، فرد به کم بینایی و یا نابینایی دچار می شود.

وی افزود: در سال گذشته 12 هزار کودک در پایگاه های غربالگری نابینایی سبزوار معاینه شدند که از این تعداد یکهزار و 200 نفر به بینایی سنج ارجاع داده شدند.

وی اظهار کرد: 14 هزار خانوار با جمعیت حدود 30 هزار نفر از خدمات بهزیستی سبزوار استفاده می کنند./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.