اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 مهر 1393 / کد مطلب: 9556 / نظرات: 0


12 هزار بافنده فرش در سبزوار و خوشاب فعالیت دارند


سبزوار پیام - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: 12 هزار بافنده فرش در شهرستانهای سبزوار و خوشاب در قالب دو مجتمع و کارگاههای خانگی فعالیت می کنند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علی امیدبخش افزود: این افراد پس از ارزیابی تخصصی اداره صنعت و معدن 'کارت عضویت' دریافت کرده اند.

وی متراژ تولید ماهانه فرش را در این شهرستانها هزار مترمربع عنوان و بیان کرد: سبزوار در تولید فرش جزو شهرستانهای برتر در سطح استان خراسان رضوی است .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار شناساندن این هنرصنعت را به بازارهای جهانی با برگزاری نمایشگاه بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: هر چند برای تسهیل صادرات محصول در دولت کارهای خوبی انجام شده ولی این بخش نیازمند توسعه بیشتری است.

او در ادامه با اشاره به کمبود مجتمعهای قالیبافی در سبزوار گفت: اعطای تسهیلات بلندمدت در این بخش موجب ساخت تعداد بیشتر مجتمعهای قالیبافی می شود .

وی همچنین حمایت از تاسیس مجتمعهای بزرگ قالیبافی را در راستای تمرکز بافندگان و نظارت بیشتر در جهت بافت مرغوب ضروری دانست.

او در همین راستا بر حمایت هرچه بیشتر قالیبافان و تولیدکنندگان فرش تاکید و بیان کرد: می بایست علاوه بر بیمه با توجه به کار بافندگان حمایتهای خاص بهداشتی و پزشکی نیز برای آنان در نظر گرفته شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار جلوگیری از ورود مواد اولیه نامرغوب، اعزام تولیدکنندگان فرش به بازارهای هدف و تکمیل فرآیند بیمه را از موارد مهم در حمایت از این قشر عنوان کرد.

امیدبخش همچنین نبود نقدینگی در بخش تولیدکنندگان فرش عمده، پایین بودن دستمزد بافندگان و افزایش قیمت مواد اولیه را از جمله مشکلات تولیدکنندگان و بافندگان فرش عنوان کرد ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.