اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مهر 1393 / کد مطلب: 9560 / نظرات: 0


برگزاری جشن برداشت انار در سبزوار


مسئول روابط عمومی جهادکشاورزی سبزوار از برگزاری جشن برداشت انار در روستای خسروجرد از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
مهندس علیرضا دلبری اظهار داشت: همزمان با عید سعید غدیر خم با همکاری و حمایت اعضاء شورای اسلامی، دهیاری، شورای عمران وآبادنی و هیات امناء مسجد جامع روستا این مراسم با حضور فرماندار و 500 نفر از مسئولین شهرستانی و اهالی برگزار شد.
در این جلسه کارشناس ترویج جهادکشاورزی درخت انار را یک درخت مقاوم بشمار آورد چرا که نیازش به آب ، تغذیه و مراقبت بسیار ناچیز است و در مقابل محصول زیادی تولید کرده وبه لحاظ اقتصادی یک درخت ارزشمند محسوب می شود.
مهندس سید فرید حبیبی در ادامه، توسعه و اصلاح باغات انار با ارقام مقاوم و استفاده از آبیاری تحت فشار را ضروری اعلام کرد و به انارکاران توصیه نمود برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار بایستی همزمان با برداشت محصول، انارهای پوسیده جمع آوری و سوزانده شود چرا که این آفت یکی از مهمترین عوامل کاهش کمی و کیفی محصول انار بوده وی بهترين روش مبارزه با آن را روش مكانيكي يعني جمع آوري و معدوم نمودن انارهاي آلوده حاوي لارو مي باشد، دانست.
روستای خسروجرد با 160 هکتار باغ انار و تولید سالانه 2400 تن انار مرغوب و عاری از باقی مانده سموم و کودهای شیمیایی از طرف استانداری بعنوان روستای پایلوت انتخاب شده و در شهرستان مفام اول تولید انار را به خود اختصاص داده است.
در خاتمه یادآور می شود در این مراسم گروه های هنری شامل نمایش طنز، موسیقی سنتی هم برگزار گردید.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.