اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 مهر 1393 / کد مطلب: 9567 / نظرات: 0


شهرداری سبزوار با دفتر اسکان بشر سازمان ملل تفاهم نامه همکاری امضا کرد


نخستین تفاهم نامه مشترک همکاری بین دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران، شهرداری سبزوار ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و دانشگاه حکیم سبزواری به امضا رسید.

به گزارش شهرداری سبزوار، در این مراسم که در محل شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد، سیامک مقدم نماینده دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه یکی از دغدغه مهم سازمان ملل متحد توجه به سکونتگاه های غیرسمی یا همان زاغه نشینی است، گفت: شعار امسال سازمان ملل توجه به صدای زاغه نشینان یا همان صدای ساکنان مناطق نابسمان شهری است که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم نخستین گام کشوری در سبزوار را محکم برداریم.

دکتر مصطفایی مدیرکل ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه این تفاهم نامه ملی و بین المللی برای نخستین بار در سبزوار به امضا رسید، گفت: سبزوار پایلوت اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه غیررسمی در کشور است که با تلفیق علم و اجرا گام های موثری را برای توانمندسازی این محلات بر خواهد داشت.

دکتر طالبی شهردار سبزوار هم گفت: در این تفاهم نامه دو منطقه حاشیه نشین  عیدگاه و نیروگاه به عنوان محلات هدف، ظرف مدت 3 سال توانمند خواهند شد.

وی با اظهار اینکه سبزوار نخستین شهری است که در راستای توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اقدام به امضای این تفاهم نامه در کشور نموده است، ابراز امیدواری کرد با همدلی و پشتکار علمی مدیریت شهری، منطقه ای و بین المللی این مهم به سرانجام برسد.

دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: با امضای این تفاهم نامه اثرات علم و دانش در زندگی مردم سبزوار بیش از گذشته مشهود خواهد بود و دانشگاه همه ظرفیت ها و پتانسیل های علمی، پژوهشی، فرهنگی را به طور خاص در خدمت شهر و مردم آن قرار خواهد داد.

گفتنی است اجرای نمایش آیینی اسب چوبی از دیگر برنامه های این مراسم بود که در محوطه شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.