اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 مهر 1393 / کد مطلب: 9568 / نظرات: 0

مدیرکل امورسکونتگاههای غیررسمی کشور:


20 درصد جمعیت شهری در سکونتگاههای غیررسمی و بافت فرسوده زندگی می کنند


20 درصد جمعیت شهری در سکونتگاههای غیررسمی و بافت فرسوده زندگی می کنند

سبزوار پیام - مدیرکل دفتر امور سکونتگاه های غیررسمی کشور گفت: 20 درصد جمعیت شهری کشور در سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده ساکن هستند.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، نریمان مصطفایی وز جمعه در مراسم امضای تفاهم نامه بین دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران، شرکت عمران و بهسازی شهری، شهرداری و دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار افزود: تهیه طرح ساماندهی سکونتگاه غیر رسمی برای 77 شهر کشور با 53 هزار هکتار و جمعیت شش میلیون نفر تصویب شده است.

وی ادامه داد: 495 شهر کشور نیز از نظر بافت فرسوده مورد مطالعه قرار گرفته اند که 18 میلیون نفر ساکن این بافتها هستند.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده گفت: دولت تسهیلاتی را برای این منظور با کارمزد 10 درصد در نظرگرفته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ساخت مسکن برای کلان شهرها 500 میلیون ریال، شهرهای با جمعیت بالاتر از 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و برای شهرهای کمتر از 200 هزار نفر 300 میلیون ریال است، افزود : قرار است سالانه 300 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

وی گفت: قانون سکونتگاههای غیر رسمی کشور پس از 10 سال مورد بازنگری قرار گرفته که ثمره آن تدوین سند ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی کشور است.

وی اظهار کرد: با تدوین این سند حرکت بزرگی در راستای تحول مناطق حاشیه نشین صورت خواهد گرفت.

مصطفایی افزود: در این سند تمام جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این مراسم گفت: توزیع و مصرف مواد مخدر یکی از بحث های جدی سکونتگاه های غیررسمی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سید حسن موسوی با اشاره به نگاه حاکمیتی دولت به سکونتگاه های غیررسمی افزود: نگاهمان به این سکونتگاه ها تغییر کرده و مردم این مناطق باید به عنوان یک شهروند از همه خدمات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه بایستی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی نگاه همه جانبه با مشارکت مردم داشته باشیم، اظهار کرد: لازمه مشارکت مردم، اعتماد سازی است که باید در این مسیر گام برداشته شود.

وی با اشاره به تعامل مردم و مسوولان در هر منطقه گفت: اولویت ها، شرایط فرهنگی و مذهبی مردم و نیازهای آنان باید به صورت مجزا برای هر منطقه تعریف شود.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: باید از تمام توان و ظرفیت شهرستان به نحو مطلوب در بهسازی سکونتگاههای غیررسمی استفاده کنیم.

احمد برادران با بیان اینکه حدود 12 درصد جمعیت این شهرستان در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند، افزود: اراده جمعی در این شهرستان، توانمندسازی و مدیریت این سکونتگاهها است.

وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند تا بتوانیم به نحو مطلوب و برابر زمانبندی انجام شده حرکت کنیم.

شش محله به عنوان سکونتگاه های غیررسمی در سبزوار شناخته شده که بهسازی چهار محله طی سه سال تصویب و به شهرستان ابلاغ شده است./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.