اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 آبان 1393 / کد مطلب: 9616 / نظرات: 0


شاخص اهدای عضو در سبزوار دو برابر میانگین کشوری است



سبزوار پیام - مسوول واحد شناسایی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهدا عضو در این شهرستان دو برابر میانگین کشوری است .

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، نرگس بهرامپور افزود : میانگین شاخص اهداء عضو در ایران 8،7 در هر میلیون نفر است که این شاخص در پایان سال 92 برای سبزوار رقم 20 نفر بود .

وی اظهار داشت: تصادفات رانندگی ، وارد آمدن ضربه شدید به سر، خونریزی های داخلی مغز و مسمومیت ها از مهمترین علل مرگ مغزی هستند.

وی ادامه داد : در سال گذشته 76 درصد از خانواده های موارد مرگ مغزی در سبزوار شناسایی شده و با پیوند اعضای عزیزانشان جان 42 نفر از همنوعان را نجات دادند.

وی تعداد افراد مرگ مغزی سال گذشته سبزوار که منجر به رضایت گیری و اهداء اعضاء شده را 10 مورد بیان کرد.

بهرامپور گفت: از این تعداد 20 مورد پیوند کلیه، 10 مورد پیوند کبد، سه مورد پیوند پوست و 9 مورد پیوند قرنیه به طور موفقیت آمیز انجام شده است.

مسوول واحد شناسایی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سالجاری نیز در این شهرستان چهار مورد مرگ مغزی منجر به رضایت گیری واهداء عضو داشته ایم .

وی افزود : در مدت مزبور هم شش مورد پیوند کلیه ، چهار مورد پیوند کبد، یک موردپیوند پوست و سه مورد پیوند قرنیه با موفقیت انجام شده است.

مسوول واحد شناسایی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر در خصوص اهدا اعضا را ضروری دانست و گفت : تعدادی از افراد علاقمند از دانشگاه ها ، ادارات ، اصناف و ... برای اطلاع رسانی بیشتر در خصوص اهدا اعضا به عنوان سفیر هدایت با این دانشگاه همکاری دارند.

بهرامپور ، اظهار داشت : کسانی که تمایل دارند به خانواده بزرگ اهداء اعضاء کشور بپیوندند می توانند به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و یا سایت این دانشگاه مراجعه کنند .

وی افزود : کارت اهدا اعضا علاوه بر تاثیرمثبت درفرهنگ سازی،نشان دهنده رضایت شخص ازاهداء عضو است و جنبه قانونی ندارد و در صورت وقوع مرگ مغزی رضایت اولیای دم لازم است.

وی از افرادی که اقدام به پر کردن فرم مشخصات و دریافت کارت اهدا اعضا می کنند خواست این موضوع را با خانواده های خود در میان بگذارند .

مسوول واحد شناسایی مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به روند رو به افزایش دریافت کارت اهدا نسبت به سالهای گذشته گفت: آمار دریافت کنندکان کارت اهدا اعضا طی سال گذشته در سبزوار دو هزار نفر و در شش ماهه امسال یکهزار و 100 نفر است ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.