اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 آبان 1393 / کد مطلب: 9623 / نظرات: 0

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار


حجم سرمایه گذاری صنعتی در سبزوار پنج برابر شد


حجم سرمایه گذاری صنعتی در سبزوار پنج برابر شد  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: حجم سرمایه گذاری صنعتی این شهرستان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر شده است.
 
'علی امیدبخش' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، در مجموع 9 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه ثابت حدود 140 میلیارد ریال و اشتغالزایی 151 نفر در سبزوار صادر شده است.

وی این رقم را در سال گذشته هفت پروانه بهره برداری با سرمایه حدود 28 میلیارد ریال و اشتغالزایی 148 نفر ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش پروانه های بهره برداری در این شهرستان اظهار کرد: صدور پروانه های بهره برداری در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 1.3 برابری داشته است.

وی مجموع پروانه های بهره برداری صنعتی سبزوار را 239 فقره با حجم سرمایه گذاری دو هزار و 613 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: چهار هزار و 883 نفر در این بخش مشغول کار هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به جایگاه سوم این شهرستان از نظر تعداد صنایع در استان خراسان رضوی افزود: سبزوار با توجه به توان معدنی، کشاورزی و زیر ساخت های موجود می تواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه سبزوار به عنوان یک قطب معدنی مطرح است و از نظر صنایع معدنی و جانبی می تواند گسترش یابد اظهار کرد: توان بخش کشاورزی این شهرستان نیز در تولید محصولاتی از جمله دانه های روغنی و پنبه، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری را بسیار توجیه پذیر کرده است.

امید بخش، ادامه داد: همکاری بین مسوولان این شهرستان موجب جهش خوب صنعتی در سبزوار شده و مسوولان اجرایی نهایت همکاری را در حد توان با سرمایه گذاران دارند.

وی قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین حضرت ثامن الحجج (ع) ، وجود فرودگاه و زیرساخت های توسعه ، فعالیت دو شهرک صنعتی ، وجود دانشگاه های متعدد و نیز نیروی متخصص و تحصیل کرده را از جمله مزایای شهرستان سبزوار برای سرمایه گذاری برشمرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.