اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 آبان 1393 / کد مطلب: 9625 / نظرات: 0

پدر شهیدان فهمیده :


شهدای دانش آموز به همه ما درس ولایتمداری دادند


شهدای دانش آموز به همه ما درس ولایتمداری دادند پدر شهیدان فهمیده گفت: 36 هزار شهید دانش آموز در کشور به همه ما درس ولایتمداری دادند.
 
'محمدتقی فهمیده' روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید فهمیده و یادواره 160 دانش آموز شهید سبزوار بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و بیان کرد: شهدای دانش آموز جان خود را در راه اسلام، دین و اعتقادات فدا کردند.

وی همچنین گفت: دشمنان دست از دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی دارند لذا فقط با الگوگیری از شهدا است که می توانیم از آماج این فتنه ها در امان بمانیم .

خواهر شهیدان فهمیده نیز در این مراسم معنوی گفت: شهید محمدحسین فهمیده اردیبهشت سال 1346 در قم چشم به جهان گشود، تحصیلات دوره ابتدایی را در همین شهر گذراند و پس از آن به همراه خانواده به کرج نقل مکان کرد.

'فرشته فهمیده' با اشاره به مبارزات شهید فهمیده علیه رژیم ستمشاهی افزود: محمدحسین بی توجه به همه خطرات نسبت به انتقال اعلامیه های امام راحل از قم به کرج و توزیع آن در مجامع عمومی شهر اقدام می کرد.

وی گفت: فعالیت شبانه روزی محمدحسین در مسیر تکمیل پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت تا اینکه لانه جاسوسی توسط او و دیگر دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام(ره) به تسخیر مردم درآمد.

این خواهر بزرگوار دو شهید سرافراز اسلام ادامه داد: مهر ماه سال 59 بود که محمدحسین به بهانه فوتبال لوازم شخصی را در کیف ورزشی ریخت و به جبهه رفت.

وی اضافه کرد: چند روز بعد یکی از دوستان شهید فهمیده دوچرخه محمدحسین را به خانه آورد و پیام او را که حاوی سفر به جبهه و کسب حلایت از مادر بود به خانواده رساند.

او گفت: نزدیک به 30 روز از اعزام محمدحسین به جبهه می گذشت که رادیو با قطع برنامه های عادی خود خبر بستن نارنجک به کمر، رفتن زیر تانک دشمن و شهادت یک نوجوان بسیجی را اعلام کرد.

فرشته فهمیده اضافه کرد: سه سال بعد از شهادت محمدحسین، دیگر برادرم داوود فهمیده نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا خانواده فهمیده افتخار تقدیم دو نوگل از فرزندان را به اسلام و انقلاب در کارنامه زرین خود داشته باشد.

در این مراسم معنوی که به همت سپاه سبزوار برگزار شد جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، روحانیون معزز، دانش آموزان، مسوولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند .

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان هزار و 130 شهید، حدود سه هزار جانباز، 240 آزاده و یک شهید آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.