اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1393 / کد مطلب: 9637 / نظرات: 0

در هشتمین روز ماه محرم الحرام


عطر دو شهید گمنام شهرستان داورزن را معطر ساخت


عطر دو شهید گمنام شهرستان داورزن را معطر ساخت  در هشتمین روز ماه محرم الحرام ،پیکر مطهر دو شهید گمنام درمراسم معنوی مورد استقبال مردم مومن و شهید پرور شهر سبزوار و نیز روستاها و شهر داورزن قرار گرفت و عطر این شهیدان فضای این خطه را معطر ساخت .
 
به گزارش ایرنا، پیکرهای پاک این عزیزان که امروز یکشنبه از مشهد مقدس برای تشییع و خاکسپاری به شهرداورزن منتقل شده ، در سبزوار و روستاهای مسیر 75 کیلومتری سبزوار تا داورزن با اشک های حاضرین و عزاداری مردم این خطه مورد استقبال قرار گرفت .

مردم عزادار و شهید پرور روستاهای ریوند ،مهر ، صدخرو و شهر داورزن به استقبال این شهیدان آمدند و با اجرای برنامه های مذهبی ،مداحی ،سینه زنی ،عطر افشانی از این دو شهید گمنام استقبال کردند .

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی همچنین به یاد سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و عزاداری کردند.

در مراسم استقبال از این دو شهید گمنام ،جمع زیادی از خانواده معظم شاهد،ایثارگران ،جانبازان ،روحانیون ،امام جمعه ،فرماندار ، مسوولان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه شهرستان داورزن حضور داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران داورزن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مراسم وداع با این دو شهید امشب 'شب تاسوعای حسینی (ع)' با حضور هیات های عزاداری و اقشار مختلف مردم شهید پرور این داورزن در تکیه حسینی این شهر برگزار می شود.

علی نخعی افزود: مراسم تشییع این شهدا فردا تاسوعای حسینی (دوشنبه ) در مراسمی در شهر داورزن برگزار و در ضلع ورودی غربی شهر داورزن به خاک سپرده خواهند شد.

وی میانگین سنی این دو شهید گمنام در لحظه شهادت را حدود 40 و 19 سال اعلام کرد.

این مسوول افزود: این عزیزان در عملیات های خیبر و تک دشمن در سالهای 1362 و 1367 در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

شهرستان داورزن حدود 200 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است .

شهر داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.