اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 11 آبان 1393 / کد مطلب: 9638 / نظرات: 0


تجمع بزرگ رهروان زینبی خراسان رضوی در سبزوار برگزار می شود


تجمع بزرگ رهروان زینبی خراسان رضوی در سبزوار برگزار می شود  مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 'تجمع بزرگ رهروان زینبی' از سراسر این استان در سبزوار برگزار می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین 'حجت گنابادی نژاد' روز یکشنبه در نشست هماهنگی این برنامه، در جمه مسوولان سبزوار افزود: دومین ویژه برنامه تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان سراسر استان خراسان رضوی روز دوازدهم ماه محرم در آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) سبزوار برپا می شود.

وی گفت: با توجه به وابستگی و دلبستگی آحاد مردم به مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) می بایست بیش از گذشته نسبت به احیا و تقویت فرصتهای اصیل مراسم عزاداری توجه و تلاش کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: محرم و صفر بزرگترین ظرفیتی است که در اختیار ما ایرانیان قرار گرفته و به تعبیر امام راحل 'این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.'

وی گفت: با این هدف و نیز اینکه بتوانیم مجموعه مراسمی که بتواند به عنوان الگو در مراسم عزاداری مردم مورد استفاده قرار گیرد، تجمع بزرگ رهروان زینبی اجرا می شود.

گنابادی نژاد ادامه داد: در مراسم تجمع رهروان زینبی میزبان خانواده شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) هستیم و از آنها تجلیل می شود.

وی افزود: سخنرانی و نیز برپایی مراسم عزاداری و سوگواری بخشی از برنامه های این مراسم است.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست بر همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر تجمع بزرگ زینبی در این شهرستان تاکید کرد.

'احمد برادران' با اشاره به ظرفیت بزرگ محرم و صفر افزود: می بایست هرچه بیشتر در جهت تقویت فرهنگ عاشورایی گام برداشت و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی اظهار داشت: در این مراسم از ظرفیت هیاتهای مذهبی، بسیج خواهران، حوزه های علمیه خواهران، دانش آموزان و دانشجویان نیز استفاده خواهد شد.

تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان از سراسر استان خراسان رضوی ساعت 9 صبح پنجشنبه 15 آبان ماه جاری در آستان مطهر امامزاده شعیب(ع) سبزوار برگزار می شود.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.