اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آبان 1393 / کد مطلب: 9639 / نظرات: 0

همزمان با تاسوعای حسینی(ع)


پیکر دو شهید گمنام در داورزن تشییع و به خاک سپرده شد


پیکر دو شهید گمنام در داورزن تشییع و به خاک سپرده شد  همزمان با تاسوعای حسینی(ع) پیکر پاک دو شهید گمنام روز دوشنبه در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان در شهر داورزن تشییع و به خاک سپرده شد.
 
پیکرهای پاک این عزیزان از مقابل تکیه حسینی(ع) داورزن و طی مسیر از بلوار امام رضا(ع)، گلزار شهدا و میدان امام رضا(ع) این شهر بر روی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور این خطه تشییع شد.

عزاداران و هیاتهای مذهبی در این مراسم معنوی با مداحی و اجرای برنامه های مذهبی به یاد سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش و این شهدای گرانقدر بر سر و سینه زده و عزاداری کردند.

بعد از اقامه نماز بر پیکرهای این دو شهید بزرگوار در مراسمی این شهیدان در محوطه ایستگاه و توقفگاه زائران در ورودی ضلع غربی شهر داورزن به خاک سپرده شدند.

امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم سبزوار در مجلس، جمع زیادی از خانواده معظم شاهد، ایثارگران، جانبازان، روحانیون، مسوولان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه شهرستان داورزن در این مراسم حضور داشتند.

پیکر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس دیروز از مشهد برای تشییع و خاکسپاری به شهرداورزن منتقل شده و این عزیزان طی چندین مراسم جداگانه با حضور چشمگیر مردم مومن و انقلابی شهر و روستاهای شهرستان داورزن و سبزوار استقبال شد.

مراسم وداع با این دو شهید معظم هم در شب تاسوعای حسینی(ع) با حضور هیاتهای عزاداری و اقشار مختلف مردم شهیدپرور داورزن در تکیه حسینی این شهر برگزار شد.

این عزیزان در منطقه جزیره مجنون و در عملیات خیبر و تک دشمن در سالهای 1362 و 1367 در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

میانگین سنی این دو شهید گمنام در لحظه شهادت حدود 40 و 19 سال بوده است.

داورزن حدود 200 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است. مرکز این شهرستان

در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.