اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 آبان 1393 / کد مطلب: 9642 / نظرات: 0

سبحانی فر:


زیرساخت های لازم برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی درسبزار فراهم است


زیرساخت های لازم برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی درسبزار فراهم است
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع استقرار اورژانس هوایی در این شهرستان تاکید کرد و گفت : همه زیرساخت ها برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی در سبزوار فراهم شده است .
رمضانعلی سبحانی فر در نشست هماهنگی استقرار پایگاه اورژانس هوایی در سبزوار به موقعیت جغرافیایی این شهرستان اشاره و افزود : سبزوار در حاشیه حداقل شش محور اصلی و ترانزیت بین المللی قرار دارد.
وی با اشاره به پتانسیل های شهرستان سبزوار اظهار داشت : سالانه حدود 25 میلیون نفر مسافر و زائر از این شهرستان عبور می کنند که باید از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشیم .
وی جاده پرحادثه شاهرود - سبزوار را یاداورشد و گفت : متاسفانه هر هفته در این مسیر به دلیل طولانی بودن جاده و نداشتن تنوع و خواب آلودگی رانندگان ، دو حادثه منجر به فوت به وقوع می پیوندد .
این نماینده مجلس همچنین محور سبزوار - اسفراین و محورهای شمال به جنوب را به دلیل دو طرفه بودن دارای خطرات زیادی عنوان کرد و گفت : با توجه به این مسیرهای پرحادثه ،ضروری است که هر چه سریعتر پایگاه اورژانس هوایی سبزوار مستقر شود .
وی به پیگیری های انجام شده برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی سبزوار اشاره کرد و گفت : پس از اخذ موافقت نامه های اولیه از وزارت بهداشت در سفری که وزیر بهداشت به سبزوار داشتند قرار شد با اولویت این پایگاه در این شهرستان مسقر شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار 15 پایگاه اورژانس هوایی در کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی های انجام شده پایگاه اورژانس هوایی سبزوار به عنوان شانزدهمین پایگاه طی دو ماه آینده در این شهرستان استقرار یابد .
نماینده مردم سبزوار با اشاره به ظرفیت هایی از جمله راه اندازی جراحی قلب باز ، رادیوتراپی و پرتو درمانی در این شهرستان گفت : سبزوار این ظرفیت را دارد تا به عنوان قطب گردشگری سلامت تبدیل شود .
مدیرکل شرکت پشتیبانی نوسازی بالگردهای کشور نیز در این نشست گفت : با توجه به ضرورتی که شهرستان سبزوار برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی دارد در تامین بالگرد آمادگی همکاری لازم را داریم .
امیر احمدآبادی با اشاره به ضرورت استقرار پایگاههای اورژانس هوایی افزود : استقرار پایگاه اورژانس هوایی از شاخص های توسعه است که باید بسیار خوب مدیریت شود .
وی گفت : کشور به لحاظ تعداد بالگرد جزء چهار قدرت برتر دنیا پس از آمریکا ، روسیه و چین است .
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان گفت : سبزوار با هفت هزار سال قدمت براساس مستندات و کاوش های باستان شناسی دارای مفاخر بزرگی در زمینه های مختلف علمی ، ادبی ، فرهنگی و مذهبی است .
احمد برادران همچنین موقعیت ممتاز جغرافیایی سبزوار در مجاورت آسیای میانه و افغانستان و نیز قرار گرفتن این شهرستان در کریدور شمال ، جنوب ، شرق و غرب و آنچه که در ارتباط با خدمات ریلی و هوایی با ویژگی های ممتاز است را از جمله قابلیت های این شهرستان عنوان کرد .
وی همچنین با اشاره به پشتوانه بالای فرهنگی و تاریخی شهرستان سبزوار گفت : وجود نیرو های متخصص، مراکز دانشگاهی با 35 هزار دانشجو ، 760 نفر عضو هیات علمی ، حوزه علمیه قوی و مقتدر از دیگر فرصت های غنی این شهرستان است.
وی فرودگاه و خطوط ریلی راه آهن را نیز از دیگر ظرفیت های سبزوار عنوان کرد .
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.