اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 16 آبان 1393 / کد مطلب: 9644 / نظرات: 0


اجتماع بزرگ بانوان استان با عنوان رهروان زینبی در سبزوار برگزار شد


اجتماع بزرگ بانوان استان با عنوان رهروان زینبی در سبزوار برگزار شد  اجتماع بزرگ بانوان استان خراسان رضوی با عنوان رهروان زینبی روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان اجرایی و خانواده شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر موسسه 'حامیان مقاومت اسلامی' در این مراسم گفت: اگر می خواهیم زندگی کریمانه و دور از ذلت داشته باشیم باید از مکتب حضرت امام حسین (ع) دور نشویم.

'زینب شریعتمداری' به فرازهایی از زیارت عاشورا اشاره کرد و افزود: اولین گروهی که در زیارت عاشورا مورد لعن قرار می دهیم، پایه گذاران ظلم هستند لذا اگر امروز به هر نحوی ظلم روا بداریم و خطا کنیم، ما نیز جزء این دسته قرار می گیریم.

وی اظهار کرد: ما از نعمت انقلاب و نظام اسلامی برخورداریم که باید شکرگزار آن باشیم و اگر قدرناشناسی کنیم، نسبت به انقلاب ظلم کرده ایم.

شریعتمداری، گروه دوم مورد لعن در زیارت عاشورا را کسانی دانست که بین امام و امت فاصله انداختند و آنان را از هم جدا کردند.

وی گفت: امروز نیز اگر از کسانی باشیم که با اعمال خود بین امام زمان (عج) و خودمان فاصله بیندازیم، جزء این گروه قرار می گیریم.

وی دسته سوم و چهارم مورد لعن در زیارت عاشورا را کسانی که به جنگ حضرت امام حسین (ع) رفته و یا به نحوی مشارکت در آن داشتند عنوان کرد و افزود: وقتی هر روز عاشورا و هر زمینی کربلا است نباید زمینه ساز ظلم باشیم.

وی با اشاره بر اهمیت نقش زنان در واقعه عاشورا اظهار کرد: اگر پیام رسانی حضرت زینب (س) و زنان اهل بیت (ع) نبود ما از عاشورا چیزی درک نمی کردیم.

مدیر موسسه حامیان مقاومت اسلامی با تاکید بر نقش ولایت مداری و ولایت پذیری حضرت زینب (س) گفت: ما نیز باید با الگو گرفتن از این بانوی بزرگوار به فرزندانمان شناخت از ولایت و ولایت پذیری را یاد دهیم.

وی ادامه داد: اگر ما رهرو زینبی هستیم باید کار زینبی کنیم و به سویی حرکت کنیم که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و اصلاح امت رسول الله (ص) باشیم.

یکی از روحانیون نیز در این مراسم گفت: از عوامل مهم پیروزی و عزت مسلمین و رهبران و پیامبران الهی، وجود و حضور یاران باوفا و فداکار در کنار آنان بوده است.

حجت الاسلام 'اسماعیل سعادت' افزود: علت اینکه قیام حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مقابل معاویه به صلح و آتش بس منجر شد، وجود یارانی بود که آن حضرت به آنان بی اعتماد بود.

وی اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) یارانی داشت که به آنها می بالید و حضرت امام حسن (ع) یارانی داشت که از آنها می نالید.

وی به فداکاری زنان و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) به عنوان مادر، خواهر و عمه نه یک شهید بلکه چند شهید آن چنان مصمم و ثابت قدم در کوفه و شام خطبه می خواند و پیام رسان کربلا بود که فضای شادی را به فضای حزن و اندوه مبدل کرده و افکار عمومی را تغییر داد.

در این مراسم که به منظور ارتقای مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و تبیین اهداف قیام آن حضرت و فداکاری های حضرت زینب (س) برگزار شد، از خانواده شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) قدردانی گردید.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.