اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 آبان 1393 / کد مطلب: 9647 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن :عاشورا فرصت حسابرسی نفس است


داورزن، داورزنی/امام جمعه داورزن در سخنان نماز جمعه که در محل هیئت علی اصغری(ع) این شهربرگزار شد با اشاره به قیام حسینی گفت:قیام حسینی به عظمت وبلندای تاریخ، تفکیک حق از باطل، پناهگاه امن شیعه ، رساننده به ساحل امن توحید،باز دارنده وجلوگیرنده امواج فتنه شیاطین در وادی ظلمات وخرافات داخلی وخارجی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مداحی در ادامه افزود: محرم و عاشورا، بسان رمضان المبارک است که رمضان ، ربیع القرآن است وانسان به حقیقت رمضان ، محیط ومحتوای قرآن راه پیدا می کند.
وی اظهار داشت:درماه محرم نیز حقیقت عاشورا وچراغ نورانی هدایت حسینی ، تجلی می یابد وعاشورا وامام حسین (ع) تفسیر عملی قرآن است، که درهای استقلال، آزادگی،عزت،سلامت و... را به روی جهانیان می گشاید.
وی ادامه داد:دررمضان درهای جهنم بسته وشیاطین دربند وغل وزنجیرند، همینطور، اگر کسی شایستگی رسیدن به ملکوت وباطن وعمق محرم را پیداکند، در اندک زمانی می تواند خود را به سید الشهداء برساند.و ره یافته به امام حسین (ع) ،چراغ هدایت دیگران می شود.
خطیب جمعه داورزن گفت:عاشورا فرصت حسابرسی نفس است. که درشعار وگفتار با عاشورا و یا فراتر ازآن ،در شعور و رفتارهای عملی نیز با عاشورا هماهنگ است.
وی گفت:بیعت نکردن باطاغوت و حکومت یزید درس بزرگی است که تا قیامت ، امتها وملت ها را دربرابر استبداد داخلی واستعمار خارجی ونفاق وفتنه قرار داده است.
وی گفت از بزرگترین درس های عاشورا ،قرار گرفتن خواص منحرف، شریح قاضی ، عمر سعد، شمرذی الجوشن و ... درجبهه نفاق است واین عبرت برای آیندگان تا قیامت است که ای صاحبان بصیرت ودینداری از خواص منحرف ، پرهیز کنید که ملت ما امروزه خواص منحرف وپدران ومادران فتنه ها را خوب می شناسند و پشت سرامام خامنه ای با انقلاب اسلامی جلو می روند.
وی خاطرنشان کرد:حسین (ع) نمونه ومدل سبک زندگی برای آزادگان جهان و الگو و مدل تمام عیار و سالم سبک زندگی برای بشریت وامت اسلامی به ویژه شیعیان است.
وی در ادامه گفت:امام حسین(ع) رمز عالی وپرقدرت ماندگاری و بقای اسلام و تشیع است.
وی مهم ترین پیام نهضت عاشورا را اخلاق دانست و گفت: امام حسین (ع) تجسم عملی واخلاق کامل است و جنگ کربلا از شقاوت دشمن نابکار بود وامام حسین (ع) ، مصداق استمراری ( وَ اِنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظيمٍ) بود که خداوند در شأن پیامبر (ص) بیان کرده بود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.