اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 آبان 1393 / کد مطلب: 9650 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد: تفکرات و اعمال داعش ، تفکرات یزید است


سبزوار پیام ـ امام جمعه ششتمد گفت: واقعه عاشورا حادثه و مصیبت عظیمی است که در زمین و آسمان همانندی ندارد و هر سال با عظمت بیشتری توسط مردم ولایتمتدار و دوستدار اهل بیت(ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم در خطبه های نماز جمعه ششتمد با اشاره به سالروز تهاجم لشکر یزید گفت: یزید حدود سه سال حکومت ننگین داشت و در این مدت سه واقعه تلخ را بوجود آورد.
وی افزود: واقعه عظیم عاشورا ، کشتار مردم مدینه و یورش و تخریب خانه خدا از اعمال و تفکرات یزید بود.
خطیب جمعه ششتمد اظهار داشت: اعمال داعش بعد از چندین قرن از حکومت ننگین یزید نشان دهنده و یادآور حرکت یزید است که به خانه خدا حمله کرد.
امام جمعه ششتمد گفت: داعشی ها حکم جهاد نکاح می دهند و با نام خدا سر می برندو اعمال و تفکرات یزید را پی گرفته اند.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم با اشاره به سالروز ولادت شیخ بهایی اظهار داشت: شیخ بهایی از عالمان بزرگ شیعه است که خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده  و ایشان در فنون مختلف از جمله فلسفه ، منطق ، ریاضیات و معماری تبحر خاصی داشت.
وی افزود: معماری مسجد امام ، تعیین قبله مسجد ، ساخت حمام و منار جنبان اصفهان و تقسیم آب زاینده رود از کارهای ایشان بود.
استاد حوزه علمیه سبزوار در خطبه های نماز جمعه ششتمد به غزوه خیبر اشاره کرد و افزود: فداکاری و جانبازی امیر المؤمنین (ع) در این جنگ یکی از مهم ترین عوامل پیروزی مسلمانان بود.
خطیب جمعه ششتمد از اقتصاد مقاومتی به عنوان نیاز جامعه یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دشمن نتواند ما را بشکند.
امام جمعه ششتمد افزود: اقتصاد مقاومتی بر دو پایه مهم استوار است واتکاء به تولید داخلی و اتکاء به مردم این دو پایه را تشکیل می دهند که مردم بایستی با خرید جنس داخلی به این مهم توجه داشته باشند و تولیدکنندگان نیز با همت مضاعف و وجدان کاری در کیفیت بخشی به کارها این مهم را محقق سازند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.