اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 آبان 1393 / کد مطلب: 9655 / نظرات: 0


15 هزار هکتار زمین در سبزوار زیر کشت غلات رفت


سبزوارپیام - مدیر اداره جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 15 هزار و 500 هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت غلات قرار گرفته است.

به گزارش"سبزوار پیام" محمدجواد ایزدیان' در جمع خبرنگاران پیش بینی کرد تا آخر فصل کشت پاییزه این سطح به 21 هزار هکتار افزایش یابد.

وی افزود: 185 تن بذر غلات گواهی شده و چهار هزار تن انواع کودهای شیمیایی نیز طی ماههای اخیر بین کشاورزان سبزوار توزیع شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سبزوار همچنین برگزاری 40 کارگاه و کلاس آموزشی ترویجی در زمینه کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه، انعقاد قرارداد طرح مدیریت مزرعه در سطح 1600 هکتار و ایجاد سایتهای الگویی را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی توسعه کشت مستقیم غلات را از برجسته ترین اقدامات صورت گرفته ذکر و بیان کرد: بکارگیری حداکثر توان شرکتهای خدمات مکانیزه و هدایت اعتبارات تخصصی برای تهیه ادوات کشاورزی حفاظتی به خصوص دستگاههای کشت مستقیم با قابلیت کاربرد در مزارع از مهمترین عوامل موفقیت در توسعه کشت مستقیم بشمار می رود.

ایزدیان افزود: تاکنون 600 هکتار از مزارع غلات سبزوار توسط دستگاه کشت مستقیم شده که این رقم تا پایان فصل کاشت به بیش از 1000 هکتار خواهد رسید.

وی گفت: همچنین شش هزار هکتار کشتزارهای این شهرستان تحت پوشش سایر طرحهای کشاورزی حفاظتی نظیر عملیات کم خاکورزی و حفظ بقایای گیاهی قرار گرفته است.

22 هزار بهره بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، باغبانی و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت می کنند. /6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.