اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 22 آبان 1393 / کد مطلب: 9667 / نظرات: 0


پرداخت زکات در شهرستان خوشاب 70 درصد افزایش یافت



سبزوار پیام - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب از افزایش 70 درصدی پرداخت زکات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد .

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، ابراهیم خطیب اظهار داشت : در این مدت بیش از پنج میلیارد و 549 میلیون ریال زکات در سطح این شهرستان جمع آوری شده است .

وی میزان پرداخت زکات در هشت ماهه سال گذشته این شهرستان را سه میلیارد و 253 میلیون ریال اعلام کرد .

دبیر ستاد احیای زکات خوشاب ادامه داد : زکات پرداختی در زمینه فعالیت های عمرانی نظیرساخت مساجد و حسینیه ها، کمک به ایتام ، فقرا و تهیه جهیزیه نوعروسان زیر پوشش این نهاد هزینه می شود.

خطیب افزود : امسال 9 مسجد و حسینیه از محل پرداخت وجوهات زکات در این شهرستان ، مرمت و بهسازی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خوشاب در مورد هزینه زکات در هر روستا نیز گفت: براساس زکات پرداختی و اولویت هر روستا ، در پروژه های عمرانی 10 درصد و برای محرومین 30 درصد تشویقی امداد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد : طی مدت یک هفته از پرداخت زکات مردم در روستاها ، اصل پول و مبلغ تشویقی در اختیار معتمدین برای هزینه در همان روستاها قرار می گیرد .

خطیب اظهار داشت : مبلغ زکات و نیز مبلغ تشویقی صرف عمران ، آبادانی و احداث بناهای عمومی مورد نیاز همان روستا شده و از این جهت پرداخت زکات نقش مهمی در رفع مشکلات روستاها و تامین نیازمندی های عمومی آنها خواهد داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب همچنین با اشاره به آثار و برکات پرداخت زکات در زندگی فردی و اجتماعی بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه تاکید کرد .

دو هزار و 200 خانوار با بعد جمعیتی چهار هزار و 500 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب هستند ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.