اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 آبان 1393 / کد مطلب: 9684 / نظرات: 0


25 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در جوین هزینه می شود



سبزوارپیام - مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: 25 میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی امسال به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمدرضا حسن آبادی افزود: در همین چارچوب 88 دهقان متقاضی برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بانکها معرفی و تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبارات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود 100 متقاضی دیگر دریافت تسهیلات گفت: برای تامین درخواست این کشاورزان حدود 30 میلیارد تسهیلات نیازمند است.

مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین میزان اعتبارات تخصیصی پارسال مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان را 16 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: پارسال علاوه بر جذب این مبلغ طی چهار مرحله، 10 میلیارد ریال اعتبار برگشتی از سایر شهرستانها نیز جذب کشاورزی جوین شد.

وی ضریب کنونی مکانیزاسیون کشاورزی در جوین را 9.1 دهم اسب بخار در هر هکتار اعلام کرد.

حسن آبادی اظهار داشت: جوین با 41 هزار سطح زیرکشت از توان واقعی 37 هزار و 500 اسب بخار برخوردار است.

وی افزود: این رقم باید به 49 هزار و 500 اسب بخار در پایان برنامه افزایش یابد تا شاهد ضریب مکانیزاسیون 1.2 اسب بخار در هر هکتار باشیم.

اجرای طرح مکانیزاسیون سبب احیا زمینهای بایر و فقیر شده و افزایش سطح زیرکشت، بهبود کیفیت آبیاری و همچنین افزایش تولید در واحد سطح را در پی دارد.

جوین که پیشتر یکی از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود اواخر سال 1387 به شهرستان ارتقاء یافت. این شهرستان با دو بخش 'مرکزی و عطاملک' دارای چهار دهستان و 51 روستا است.

شغل عمده اهال جوین کشاورزی، دامداری و مرغداری است. زمینهای کشاورزی این شهرستان عمدتا به کشت گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندر قند، یونجه، زیره و کنجد اختصاص دارد/6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.